Oni su shvatili važnost zaštite dizajna

PinterestFacebookTwitterShare

Najveća pitanja koje kompanije sebi postavljaju su sledeća: kako da povećam promet, kako da povećam profit, kako da zaposlim još ljudi?

Jednoj kompaniji to je uspelo samo jednim potezom – zaštitom neovlašćenog kopiranja proizvoda. Promet „Insomnia Interiors“-a i brenda NATIVO, porastao je za 140%, a tokom 2018. godine otvoreno je i popunjeno 8 novih radnih mesta. Kompanija „SOMA GROUP“, koja je deo grupacije „Insomnia interiors“, je nedavno je postala pobednik takmičenja u okviru kategorije za pravna lica za registrovani industrijski dizajn – Nagrade Svetske organizacije za intelektualnu svojinu WIPO IP Enterprise Trophy. Nagrade je dodelio Zavod za intelektualnu svojinu povodom obeležavanja svoje 98. godišnjice.

„SOMA GROUP“ je nosilac međunarodno registrovanih industrijskih dizajna za komadni nameštaj koji se izvozi na tržište Evropske unije i Švajcarske. Nakon angažovanja dizajnera Vladana Mirčevskog, kompanija „SOMA GROUP“ d.o.o. mogla je da značajno poveća broj industrijskih dizajna i tako ostvari komercijalnu saradnju sa švajcarskim brendom nameštaja „NATIVO“. Zahvaljujući tome što su registrovani industrijski dizajni komandnog nameštaja, kompletna proizvodnja je pod brendom „NATIVO“ premeštena u Srbiju, tako da je tokom 2018. godine u Srbiji proizvedeno oko 400 trpezarijskih stolova i 150 klub stolova, dok su sofe i kreveti jednim delom proizvedeni u Srbiji. To je doprinelo porastu prometa za 140%.

Nagrada „WIPO IP“ potvrdila je uspehe ostvarene kroz zaštitu dizajna protekih 5 godina. NATIVO dizajn distribuiran je u celoj Evropi, a radimo na proširenju na američko i tržište Bliskog istoka i Azije. Uspeli smo deo proizvodnje da prebacimo u Srbiju, nekih 20% ali stremimo ka 100% proizvodnji u Srbiji,“ kaže za BIZLife Maša Bukvić direktor Insomnia Interior d.o.o., u čiju grupaciju potpada i NATIVO nameštaj.

Ona kaže da naša industrija nameštaja ima ogroman potencijal i da je kvalitet izrade jedinstven u svetu. „Naglasila bih da mladi dizajneri iz Srbije dobijaju mogućnost da se njihovi radovi brendiraju na svetskom tržištu i da ostvare svoje potencijale u željenoj industriji.  Dakle, zaštita dizajna omogućava sa jedne strane konkurentnost na tržištu, a istovremeno i mogućnost zapošljavanja (naša firma je zaposlila preko 20 radnika u proteklih 2 godine), upošljavanja srpskih proizvodnji nameštaja, i povećanje izvoza ka željenim zemljama“, ističe Maša Bukvić.

Izvor: BIZLife magazin