Plata mašinovođe i 50.000 EUR: Niko ne želi da vozi lokomotivu

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Uprkos tome što se sve češće pominje usporavanje privrede prve sile EU, Nemačke železnice očajnički traže osoblje.

Prema trenutnim procenama, ta kompanija će tokom sledećih pet godina morati da zameni čak polovinu od 200.000 radnika, piše Bild, a prenosi Novac.hr.

Glavni razlog kadrovskog pojačanja krije se u činjenici da mnogi trenutno zaposleni uskoro odlaze u penziju, a plata u ovom sektoru kreće se od 34.000, pa sve do 52.000 evra godišnje, u zavisnosti od pozicije i iskustva radnika.

Martin Seiler, šef ljudskih resursa Nemačkih železnica, kaže da bi do kraja 2019. godine kompanija trebalo da zaposli čak 24.000 novih radnika. Istu brojku pridošlica uprava očekuje i sledeće godine.

Istovremeno, nemačka savezna vlada zbog ambicioznog paketa protiv klimatskih promena planira da poveća investicije u železnice, pa će se u tom sektoru otvoriti dodatnih 8.000 radnih mesta.

Nemačke železnice trenutno, pre svega, traže mašinovođe, te uslužno i informatičko osoblje, ali i građevinske i elektro inžinjere. Buduće generacije vozova trebalo bi da budu ‘preciznije’ i ‘robusnije’, kako bi se sprečila neželjena kašnjenja i otkazivanja.

Uz toliko najavljenih radnih mesta, treba se zapitati kolika je prosečna plata u tom sektoru?

Odgovor je jednostavan – zavisi od vrste posla. U kompaniji je trenutno angažovano čak 500 različitih zanimanja, među kojima su i kuvari, kancelarijski radnici, inženjeri i IT stručnjaci.

Vozači lokomotiva u proseku zarade 38.000 evra, ali njihova plata može dostići i 50.000 evra. Prihodi konduktera kreću se od 34.000 do 46.000 evra godišnje (bruto iznos), dok službenici u železničkim restoranima zarade između 33.000 i 37.000 evra godišnje.

Radnici službe za korisnike ostvare godišnji prihod između 34.000 i 46.000 evra, dok putnički savetnici i prodavci karata mogu zaraditi do 39.000 evra.

Graditelji pruga prosečno primaju do 42.000 evra bruto, a njihova plata zavisi od radnog iskustva i naknada za rad praznicima, nedeljama i u noćnim smenama. Tehničari za kontrolu i bezebednost u proseku zarade najveću godišnju platu koja se može popeti i do 52.000 evra, a oko tog iznosa kreću se i dispečeri zaduženi za kontrolu puta železnica, čija je uloga uporediva sa kontrolorima leta

Izvor: Novac.hr

Foto: Pixabay