Počela sezona, Crnogorci “nagrdili” cene

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Postalo je pravilo da početak letnje turističke sezone na crnogorskom primorju obeleži i porast cena u trgovinama. Ako je suditi po reakciji potrošača, ali i po istraživanju, došlo je do drastičnog skoka cena mnogih artikala, u proseku od 20 do 40 odsto.

Meštani i turisti s razlogom negoduju. Cene osnovnih namirnica su previsoke za prosečnog građanina, pričaju građani Herceg Novog za Radio Jadran, prenosi CDM.

“Užasno su porasle cene da se više ne može kupiti ni hleb niti mleko. Dva puta je za mesec dana došlo do skoka. Mleko koje sam plaćala 60 centi, sada je 70 centi. Hleb koji sam kupovala za 29 centi, sada dajem 40 centi”, navodi jedna penzionerka.

“Svake sezone cene rastu, a ove baš drastično. Naredne godine možemo očekivati nastavak poskupljenja, a plate i penzije ne mrdaju”, priča jedan sugrađanin.

“Neverovatno je sve otišlo, hrana, sanitarije, kozmetika… to je već divljanje. Najgore je što ćemo sve to plaćati i kada odu turisti. Trgovci su stvarno preterali. Bezobrazluk. Najviše su poskupili suhomesnati i mlečni proizvodi, sokovi, hrana za decu, zatim voće i povrće, koje je daleko skuplje nego u ostalim gradovima. Sve je poskupelo, čak i voda. Strašno”, pričaju dve Novljanke.

“Visoke cene ne odgovaraju ni domaćima, niti turistima. Trebalo bi da se zapitamo kakvu poruku šaljemo gostima od kojih većini na primorju zavisi egzistencija. Oni se žale, a žalimo se i mi. Oni odoše, a nama ostadoše nagrđene cene u svim radnjama”, primećuje i mladi bračni par.

Turistima koji stižu iz evropskih zemalja sve je podnošljivo, čak i povoljnije, međutim, onima iz regiona kupovina u hercegnovskim trgovinama je često šokantna.

“Povrće i voće, prehrambrene namirnice, garderoba, u Herceg Novom su skoro duplo skuplji. Prinuđeni smo da dobro pazimo gde kupujemo, jer smo već prvog dana uočili različite cene istih artikala u marketima. Po nešto suhomesnato smo i doneli sa sobom”, kaže jedan turista iz Sarajeva.

Herceg Novi ima razgranatu trgovinsku mrežu, konkurencija je velika, ali niko od velikih trgovinskih lanaca očigledno nije odoleo izazovu veće zarade u sezoni. Svi su korigovali cenovnike.

Izvor: B92

Foto: Pixabay