Poseta Fejsbuku prepolovljena

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Pregledi na najpopularnijoj društvenoj mreži Fejsbuk (Facebook) u zadnje dve godine opali su za 50 posto.

Društvena mreža je pre dve godine beležila 8,5 milijardi mesečnih pregleda i bila je druga najposećenija veb stranica posle neprikosnovenog Gugla. Sada beleži tek 4,7 milijarde, piše Forbs.

Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, tzv. “Facebook-Cambridge Analytica”, ali to nije jedini problem kompanije Marka Zakerberga.

Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode svoje roditelje. “Kada su naši roditelji počeli otvarati svoje profile, tu je bio kraj”, rekao je Džordan Ranford (24) za Gardian, sumirajući stavove svoje generacije.

Problem “Roditelja na Fejsu” može delovati simpatično i bezazleno, ali podaci pokazuju da je gotovo tri miliona Evropljana ispod 25 godina ugasilo svoje račune ili su prestali da redovno posećuju svoje profile kada su njihove majke i očevi prepoznali sve blagodeti virtualne komunikacije.

Zbog toga, ali i skandala sa zloupotrebom podataka korisnika, “Fejs” je u julu pretrpeo i nezapamćen udarac, izgubivši 120 milijardi dolara u tržišnoj vrednosti u samo jednom danu. Zakerberga je to direktno koštalo 17 milijardi dolara u privatnom bogatstvu, procenjuje Gardian.

Pad u korisnicima, osim Fejsbuka, nedavno je objavio i Snepčet koji je zbog naprasnog redizajna ostao bez tri miliona korisnika. Tviter je ostao bez pet milijardi dolara u tržišnoj vrednosti nakon nespretnih pokušaja kontrole sadržaja.

Sa druge strane, to su sve dobre vesti za druge platforme koje žele na tron najposećenije stranice na internetu, poput Jutjuba.

Teško da će neko s prvog mesta izgurati Gugl sai 15,2 milijarde poseta mesečno, ali Jutjub se sa 4,5 milijardi pogleda opasno približio Fejsbuku, a u konkurenciji je još i Amazon koji sa dve milijarde pogleda cilja da četvrtu poziciju preotme od Jahua.

Izvor: SEEbiz

Foto: Pixabay

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.