Predsednik Nisana dobio otkaz: Korist i “ostala neprikladna ponašanja”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BizLife

Predsednik proizvođača automobila Nisan (Nissan Motor Co) Karlos Gosn biće otpušten pošto je kompanija saopštila da je interna istraga ustanovila da je u prijavi smanjio svoj prihod za više miliona dolara kao i da je imao druga značajna “neprikladna ponašanja”.

Japanska televizija NHK je prenela da je Gosn priveden jutros pošto se dobrovoljno pojavio na ispitivanju u tokijskom tužilaštvu. Tužilaštvo nije to potvrdilo.

Kompanija iz Jokohame, jedan od najvećih proizvodjača automobila, saopštila je da su prekršaji otkriveni tokom istraga u proteklih nekoliko meseci koju su pokrenuo uzbunjivač. Gosn (64) navodno je za ličnu korist koristio imovinu kompanije, navodi se posle istrage.

Nisan je saopštio da će dati informacije tužiocima i da će sarađivati u istrazi. Navodno je umešan i jedan od direktora Nisana Greg Keli. Njih dvojica su prijavila prihod za ukupno oko pet milijardi jena (38,8 miliona evra) manje, prenela je japanska agencija Kjodo.

Direktor Nisana Hiroto Saikava planira da predloži upravnom odboru da se Gosn i Keli smene, navela je kompanija u saopštenju.

Grupa Nisan-Reno-Micubiši je među najvećim partnerstvima u automobilskoj industriji u svetu, s oko 10 miliona prodatih vozila. Pre nego što je ušao u Reno, Gosn je radio za Mišelin (Michelin) u Severnoj Americi.

Akcije francuskog Renoa pale su jutros 14 odsto. Vesti o Gosnovim problemima pojavile su se posle zatvaranja japanske berze.

Gosnu se pripisuju zasluga da je doveo do izvanrednog preokreta u Nisanu u prethodne dve decenije, spasavajući kompaniju s ivice bankrota pošto je poslat iz Renoa.

On je bio Nisanovo glavni čelnik od 2011. do aprila 2017, pošto je bio rukovodilac u Renou 2005, pa je istovremeno vodio dve kompanije. U 2016. godini postao je i predsednik Micubišija.

U prethodne dve decenije imao je neobično istaknuto mesto u japanu gde su i dalje retki stranci na rukovodećim pozicijama velikih kompanija.

Gosn se je imao naslovne strane u časopisamqa obučen u kimono i obećevao je da će obnoviti Nisanov brend. Veoma je hvaljen u japanskim poslovnim krugovima zbog uspešnog smanjivanja troškova i uvođenja veće efikasnosti kada je Nisanu bio potreban novi početak.


Izvor: Beta

Foto: BizLife