Profil “digitalnog radnika” u Srbiji

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

“Digitalni radnik” u Srbiji najčešće je muškarac star između 26 i 35 godina, ima više obrazovanje, uglavnom pruža softverske i usluge u domenu kreativne industrije i multimedijalnom radu. Do posla po pravilu dolazi sam, preko globalne platforme na kojoj se registruje. Prosečno mesečno zaradi manje od 1.000 dolara, mada ima i onih koji u buđelar stave oko 4.000 dolara.

Kako prenosi Politika, ovo je, ukratko, profil “digitalnog radnika” u Srbiji, koji je iznedrila anketa Centra za istraživanje javnih politika, u kojoj je u toku jula i avgusta učestvovalo 228 muškaraca i žena. U anketnom uzorku, muškarci i žene bili su ravnomerno raspoređeni.​Sami vode brigu o plaćanju doprinosa.

Najčešće platforme za rad među anketiranim radnicima su „Upvork”, „Frilenser”, „Bibo global oportuniti”… Istraživanje centra je pokazalo i da četvrtina onlajn radnika radi na dve ili više platformi, dok većina poslove nalazi samo preko jedne.

Prema podacima Svetske banke, Srbija se 2015. pozicionirala na 25. mestu kao izvor radne snage na digitalnom tržištu rada, dok najnoviji podaci sa Oksforda pokazuju da smo ušli u top 20 zemalja sveta.

U našem regionu, prema pojedinim procenama, ima oko 20.000 ljudi koji se bave ovim poslom, ali većina ima bojazan od toga da država ovaj vid poslovanja ne prepozna kao unosan posao, uvede poreze, a zauzvrat ne pruži podršku. Budući da se poslodavac nalazi van zemlje, radnici od kojih se mnogi vode kao konsultanti i frilenseri, sami treba da vode brigu o svim doprinosima za osiguranje.

Izvor: Politika

Foto: Pixabay

Piše: B.M.