Radenka Golubović, Mlekara Šabac: Dobar proizvod je ključ

PinterestFacebookTwitterShare

 „Posao u ovoj kompaniji me veoma inspiriše. Rad u profesionalnom i dinamičnom okruženju predstavlja pravo zadovoljstvo za mene, jer mi daje mogućnost da zajedno sa kolegama razvijam i unapređujem proizvodnju, kreiram nove proizvode i ukuse, a sve sa ciljem unapređenog iskustva naših potrošača. Mlekara Šabac na tržištu posluje više od 70 godina, a ja sam deo nje već 30”, izjavila je za BIZLife direktorka kontrole kvaliteta Radenka Golubović.

Proizvodi Mlekare Šabac poznati su po svom visokom kvalitetu. Kako se dolazi do jednog kvalitetnog proizvoda?

Očuvanjem i razvojem ponude prepoznatljivih proizvoda Mlekare Šabac, izborom najkvalitetnijih sirovina, najsavremenijom proizvodnom opremom i tehnološkim postupcima, razvojem lokalnog tržišta, ali i drugih tržišta ‒ pokazali smo da je u našoj prirodi da kupcu pružamo samo provereno najbolje i visokokvalitetne proizvode. Godišnje preradimo 50 miliona litara mleka, zahvaljujući upravo visokosavremenim tehnološkim postupcima i plasiramo više od 20 hiljada tona gotovih proizvoda u najmodernijoj ambalaži.

Prerađujemo sirovo mleko i proizvodimo ukusne mlečne proizvode u nekoliko kategorija, od kiselomlečnih, preko jogurta, namaza, sireva, UHT i čokoladnog mleka. Naši dobro poznati brendovi „a la kajmak”, „sirko”, „mediteraneo”, ali i novi proizvodi, poput „a la krema”, nastaju od visokokvalitetnog mleka sa domaćih farmi. Sve ovo, naravno, ne bi bilo moguće da među najvažnijim partnerima nije skoro 700 dobavljača, od kojih dnevno otkupljujemo oko 150.000 litara mleka. I odatle, rekla bih, sve počinje ‒ od svakodnevnog uzorkovanja, kontrole kvaliteta, dodatnih analiza, ne samo u našoj laboratoriji već i kod drugih akreditovanih laboratorija. Koliko smo posvećeni unapređenju sistema menadžmenta kvaliteta i maksimalnoj bezbednosti hrane kako bismo stvorili kvalitetan proizvod, potvrđuju brojni dobijeni sertifikati: FSSC 22000 (upravljanje bezbednošću hrane), ISO 9001 (upravljane kvalitetom), ISO 14001 (upravljanje zaštitom životne sredine), BS OHSAS 18001 (upravljanje zdravljem i bezbednošću na radu).

Koje biste vi proizvode Mlekare Šabac izdvojili kao one koje naročito krasi visoki kvalitet?

Ukoliko uzmete u obzir činjenicu s početka intervjua da sam u Mlekari punih 30 godina, shvatićete i zašto mi je tako teško da izdvojim bilo koji od proizvoda, ali mogu da istaknem da je kvalitet naših proizvoda prepoznat od strane domaćih potrošača, a posebno proizvoda „sirko” i „a la kajmak”, sa tradicijom dužom od 30 godina. Upravo oni su označeni kao „sirni namazi broj 1 u Srbiji”, prema podacima agencije „Nielsen” iz 2018. godine.

Kvalitet naših proizvoda potvrđen je i u Rusiji od strane kontrole kvaliteta nezavisne organizacije „Roskontrol”, čija oznaka stoji na svim našim proizvodima koji se nalaze na zahtevnom ruskom tržištu. Kontrola kvaliteta u sistemu „Roskontrol” podrazumeva obavezan niz procedura, ispitivanja i ekspertiza, koje se redovno obavljaju najmanje jednom u tri meseca. Naš sir „Сербская брынза” nagrađivan je za kvalitet dva puta prvim mestom, 2013. i 2016. godine, u popularnom televizijskom programu ruske televizije „Контрольная закупка”. Kvalitet je ocenjivan od strane kupaca na osnovu blind testa i od strane stručnjaka iz najeminentnijih ruskih laboratorija na osnovu analize proizvoda. Ovo je samo jedan od razloga zašto smo lideri na tržištu belog sira u Rusiji, gde zauzimamo 25 odsto tržišnog udela.

Koliko su vaši potrošači upoznati sa ovim karakteristikama Mlekare Šabac? Da li mislite da su vaši potrošači više vezani za brend ili za podatak o tome šta kupuju?

Dobar proizvod je ključ, to je ono po čemu ga kupac prepoznaje, rado konzumira i preporučuje, ne samo u Srbiji već i na ostalim tržištima. Da podsetim, Mlekara Šabac se svrstava u velike mlekare. Da bi zaslužila epitet najvećeg srpskog izvoznika mlečnih proizvoda na tržišta carinske unije, prvenstveno na tržište Rusije, Šabačka mlekara je morala da dostigne visok tehničko-tehnološki nivo, da implementira najviše međunarodne standarde za hranu, da prati savremene marketinške trendove, ali prvenstveno da obezbedi standardan kvalitet proizvoda. O tome koliko se drži visok standard kvaliteta, govori i činjenica da Mlekara Šabac, pored veoma značajnog izvoza na tržišta carinske unije, danas izvozi svoje proizvode i na tržišta CEFTA, EU, ali i na tržište SAD, i to zahvaljujući jasnoj viziji i strateškom pristupu firme „M.I. Finance”.

Kako korisnicima naglasiti visok kvalitet proizvoda? Da li to treba besomučno raditi ili koristiti neke suptilnije metode? Kako na primeru vaše mlekare taj podatak dolazi do javnosti?

Pitanjem komunikacije se bave moje drage kolege koje su stručne za ta pitanja, ali ću pokušati da odgovorim iz aspekta mog posla. Visok kvalitet treba naznačiti, posebno i istaći u komunikaciji sa korisnicima, zato što se većina njih ne bavi ovim poslom, pa i ne zna šta znači koji od sertifikata koji zapravo označavaju visok kvalitet. Treba na tome stalno i mnogo raditi. Mislim da je velika stvar i da puno znači to što nas preporučuju profesionalni kuvari jedan drugome, a mislim da svi razumeju koliko je zahtevan posao vođenja restorana i koliko zavisi upravo od visokokvalitetnih namirnica. Mi se trudimo da informacije o takvom visokom kvalitetu dopru do korisnika, tu se koriste svi legitimni i efektivni načini komunikacije. Mislim da bi trebalo da iskoristimo u toj komunikaciji i činjenicu da naše proizvode profesionalci preporučuju jedni drugima. Ovo mogu odgovorno da tvrdim, jer ne samo da sam rukovodila implementacijom svih sistema menadžmenta u Mlekari Šabac već sam i sama auditor za sisteme menadžmenta bezbednosti hrane ISO 22000 i HACCP.

Koliko taj imidž Mlekare Šabac pomaže u pregovorima sa dobavljačima, supermarketima i drugim bitnim činiocima u vašem poslu?

Iz iskustva znamo da mnogo pomaže, zato što se vrlo brzo u razgovorima potvrdi da postoji već usmena preporuka ili da je druga strana čula o nama i visokom kvalitetu proizvoda koji negujemo. Time je jedna velika prepreka u razgovorima otklonjena i razgovori se usmeravaju na tehničku stranu.

_________________________________________________

Verujemo u vrhunski kvalitet

Da li je Mlekara Šabac dostigla određeni kvalitet svojih proizvoda kojim je zadovoljna ili namerava da ga i unapredi i na koji način?

Zadovoljni smo postojećim kvalitetom naših proizvoda. Međutim, svakodnevnim napretkom nauke nastaju nove tehnologije ili se unapređuju postojeće u preradi, obradi, pripremi i posluživanju hrane. Mi sva ta dostignuća pratimo, u toku smo sa svim dokazanim trendovima i dokazanim tehnologijama. Samim tim, ako se pokaže da neka nova tehnologija ili novi proces može doprineti kvalitetu nekog od naših proizvoda, mi smo spremni da tu tehnologiju testiramo. Ako bi se pokazala uspešnom, nastojali bismo da je uvedemo u proces i tako još više unapredimo kvalitet naših proizvoda. Drugim rečima, sve što je do sada u svetu poznato, a što može sa tehničke i tehnološke strane doprineti boljem kvalitetu naših proizvoda ‒ već smo primenili; ipak, uvek smo otvoreni za uvođenje nekog inovativnog tehnološkog postupka ili novog tehničkog rešenja, uz čiju pomoć bi naši proizvodi mogli da budu još kvalitetniji. Prema tome, naši proizvodi su sada veoma kvalitetni, a postaraćemo se da takvi ostanu i u budućnosti, zato što, kako sam već rekla, verujemo u vrhunski kvalitet, koji dovodi do zadovoljstva korisnika, iz čega proizlazi i tržišna prednost.

Izvor: BIZLife magazin