Rajaner odbio odštetu za otkazane letove

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Niskotarifni avioprevoznik Rajaner (Ryanair), koji je pogođen velikim brojem štrajkova, odbio je mogućnost plaćanja naknade putnicima zbog otkazanih letova.

Odbijanje je rezultat procene kompanije o “nerazumnim” štrajkovima.

Prema zakonu EU, putnicima je potrebno platiti 250 evra odštete, ali je Rajaner odbio ovu opciju i naglasio da je to u skladu sa zakonima.

“Pošto su letovi otkazani zbog vanrednih okolnosti, ne moramo da platimo štetu”, navodi nemačka novinska agencija DPA.

Potrošači, međutim, tvrde da odluka Rajanera nije zakonita i smatraju da je aviokompanija morala da o otkazima letova pisano obavesti i ponudi im mogućnost promene leta u skladu sa zakonom, tokom koje putnik ima pravo da bira.

Irski avioprevoznik je zbog štrajka kabinskog osoblja u Belgiji, Španiji i Portugaliji otkazao 600 najavljenih letova.

Izvor: SEEbiz

Foto: Pixabay

Komentari 1

  1. Boris01

    Isto je i sa Wizz Air… Pitanje je kako naplatiti taj novac na koji putnici imaju pravo (250 – 600 eura zavisno od duzine puta). Kada sam im se obratio posle otkazanog leta, odgovor je takodje bio “vanterne okolnosti” iako ih nije bilo. Avioni su leteli i sa jednog i sa drugog aerodroma, nije bilo strajkova, vremenski uslovi su bili dobri i td. Kada sam insistirao na odgovoru o kojim to vanrednim okolnostima se radi stiglo je: “Želim da Vam stavim do znanja da nismo u mogućnosti da Vam dostavimo dokaze o uzroku otkazivanja leta iz razloga unutrašnjih procedura kompanije i povjerljivosti podataka.”
    Vecu nebulozu u zivotu nisam cuo. Dakle svima njima je u interesu da nas – putnike otkace pozivajuci se na vanredne okolnosti. Cist bezobrazluk, jer znaju da niko nece da su upusta u sudske troskove.
    Postoji jos jedna solucija, a to je obracanje European Commission – MOBILITY AND TRANSPORT, sa zalbom na ovaka postupak, no kakve su tu mogucnosti jos nisam saznao.