Recept za uspeh: Vedran Ivanković, korporativne komunikacije, Addiko banka

vedran-ivankovic-bizlife
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

U okviru „Miele Kitchen Experience“ organizovali smo jedinstven događaj gde smo okupili ljude iz biznisa koji su uz „New Balkan Cuisin“ kuvali i govorili o svom doživljaju uspeha.

 Jedan od naših gostiju bio je Vedran Ivanković, koji radi u korporativnim komunikacijama Addiko banke.

Šta je vaš recept za uspeh?

Pitanje je šta je uspeh i čime ga merimo, ali u kontekstu kuvanja i recepata možemo da kažemo da je uspeh ako je jelo ukusno i ako su svi koji ga jedu zadovoljni. Do toga smo došli tako što smo naučili da kuvamo. Ne nužno kao profesionalni šefovi kuhinje, ali poznajući bar neke osnove. Onda vremenom gradimo svoj stil kuvanja, počinjemo da menjamo tradicionalne recepte i da dodajemo nešto svoje. Dakle, recept za uspeh je jednostavan. Učite, i to što više sami. Čitajte, budite radoznali, negujte dete u sebi i radoznalost koju deca imaju pri učenju novih stvari, budite otvorenog uma. Otkrivajte nove svetove i ovladajte novim veštinama. Ulažite u sebe, jer je to investicija koja će vam se najbolje vratiti. Razne narodne poslovice i izreke mogu tu da se citiraju, poput „Sve mogu da ti uzmu osim znanja”, „Najbolje je učiti na tuđim greškama” itd. Učenje, definitivno, prožima sve pore našeg života.

Kad sve to stavimo u kontekst posla, recept za uspeh bi onda izgledao ovako:

500 gr znanja

250 gr promišljanja i planiranja

100‒200 gr operative

500 gr upornosti

Postoji li tajni sastojak za uspeh?

U svako jelo dodajte prstohvat znanja i mnogo strpljenja.

Kad sam bio mlađi, nisam shvatao dovoljno koji je značaj obrazovanja i znanja. Naš narod je vekovima sakupljao mudrost i sada kažemo: Znanje je moć. To je nešto što sam naučio vremenom. Recept za uspeh je konstantno učenje i napredovanje. Postale su fraze kontinuirano učenje, edukacija za ceo život i sl. To je nešto čega moramo da budemo svesni ako hoćemo da uradimo bilo šta u životu. Stvari se menjaju munjevitom brzinom i napredovaće samo onaj ko je spreman da se uhvati u koštac sa promenama i nauči kako nove stvari funkcionišu.

Sa druge strane, jednako bitan tajni sastojak treba da bude strpljenje. Možda i još značajniji. Opet narodna, „strpljen ‒ spasen”. Živimo u vreme neverovatnih promena koje se događaju munjevito. Konstantno smo bombardovani informacijama i čini se da vreme leti i da smo postali nestrpljiviji. Nekada treba spustiti loptu i sačekati da stvari legnu.

Šta je vama lično najveći poslovni uspeh u ovoj godini?

Moj poslovni uspeh je što sam nastavio da dublje ulazim u industriju u kojoj sam – bankarstvo. Sada mnogo jasnije mogu da razumem zakonitosti industrije i procese koji se kriju u pozadini. Sa druge strane, desilo mi se da sa nekim ljudima koji su bankari razgovaram ravnopravno o ekonomskim temama. Sâm sam sebe iznenadio, jer sam siguran da znam malo više od proseka, a opet nedovoljno da bih stao i rekao: „Nemam ovde više šta da naučim.”

Ako govorimo o jednom poslovnom projektu koji je bio uspešan u 2019. godini, to je, svakako, mKredit Addiko banke. Bio sam deo tima koji je napravio nešto novo na tržištu, a sa druge strane, proizvod je korisnicima predstavljen na dobar način, što na kraju govori rezultat prodaje i rejting mobilne aplikacije preko koje korisnik aplicira za kredit i dozvoljeni minus.

Kako biste opisali vašu kompaniju na ulazu u 2020. godinu?

Dinamična, izazovna i drugačija. Dinamična ‒ zato što smo sebi postavili izazov da budemo specijalisti za finansiranje građana, a samim tim, drugačiji od ostalih banaka na tržištu. To sve smo zaokružili izlaskom na berzu sredinom 2019. godine. Time smo potvrdili da smo bili u pravu kada smo postavljali ciljeve na početku ovog zanimljivog puta koji se zove transformacija. Mašine menjaju ljude, procesi se ubrzavaju, digitalne platforme postaju dominantne… Pričali o bankarstvu ili bilo kom drugom segmentu života, to je neminovnost koja se dešava svaki dan.

Šta možemo očekivati od vaše kompanije u novoj, 2020. godini i narednih godina?

Plan je da nastavimo da se još intenzivnije bavimo potrebama klijenta i da pronalazimo nove načine kako da im svakodnevne bankarske potrebe dodatno olakšamo i pojednostavimo. Uostalom, izlaskom na berzu na to smo se obavezali investitorima koji su sada postali vlasnici banke i pomno prate svaki naš potez. Sve to može da ostane fraza na papiru, ako iza toga ne uslede neke konkretne aktivnosti. Nastavićemo da unapređujemo uslugu, procese i proizvode kada su u pitanju građani, ali ćemo se posvetiti jednako bitnom segmentu u našoj strategiji, a to su mala i srednja preduzeća. Želimo da i njihovim potrebama izađemo u susret i olakšamo im svakodnevne bankarske aktivnosti, kako bi mogli da budu što fokusiraniji na svoj osnovni posao.

 

Izvor: BIZLife magazin

Foto: BIZLife/Sanda Mokanić