Rešenje za stare dizelaše na teret države i kompanija

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Vlasnici starijih dizel automobila u nemačkim gradovima s izrazito zagađenim vazduhom biće u mogućnosti da biraju između podsticaja za zamenu vozila i ugradnje nove opreme.

Nakon maratonskih noćnih pregovora, kancelarka Angela Merkel i čelnici koalicionih partnera njenog CDU objavili su da su postigli dogovor o metodi smanjenja zagađenja vazduha u gradovima, koja neće uključiti nepopularnu zabranu vožnje.

Prema dokumentu koji je Rojters dobio na uvid pre zvanične objave dogovora, nemački proizvođači automobila su pristali da vlasnicima dizelaša sa starijim standardima emisija Euro 4 i Euro 5 ponude program zamene automobila. Novi standard emisije za dizelaše je Euro 6.

Koalicioni partneri su u dokumentu istakli da bi trenutno uvođenje takvih podsticaja za kupovinu omogućilo svim vlasnicima automobila sa standardima Euro 4 i 5 nabavku drugog vozila pre mogućeg uvođenja zabrane saobraćanja vozila s višim nivoom zagađenja.

U slučaju da vlasnici modela Euro 5 žele ugradnju savremene opreme, nemačka vlada očekuje od proizvođača automobila da pokriju troškove te mere, stoji u dokumentu. Vlada će subvencionisati do 80 posto troškova ugradnje sistema SCR u dostavna vozila i kombije, stoji u dokumentu.

Od ukupno 46,5 miliona automobila na nemačkim putevima, njih 3,1 milion su dizelaši sa standardom Euro 4, dok je onih sa standardom Euro 5 – 5,7 miliona.

Ako se kao referentna vrednost uzme 2.400 evra po automobilu koliko je Volkswagen (VW) pristao da izdvoji za ugradnju savremene opreme, računica pokazuje da bi ugradnja industriju mogla da staje do 13,7 milijardi evra, kada se isključi 1,29 miliona komercijalnih vozila sa standardom Euro 5.

Veliki nemački proizvođači Folksvagen (Volkswagen), Dajmler (Daimler) i BMW nisu odmah komentarisali sporazum vladajuće koalicije.

Francuski Reno (Renault) je objavio da vlasnicima starijih dizel vozila u Nemačkoj nudi podsticaje u iznosu do 10 hiljada evra za zamenu starih za novije, „čistije“ automobile. Time je postao prvi strani proizvođač automobila koji je odlučio da učestvuje u nemačkim nastojanjima da se spreči dalje zagađenje vazduha.

Izvor: N1

Foto: Pixabay