Sajam počeo, a Fijatovi pogoni ponovo stali

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: screenshot

Kragujevački Fijat obustavio je proizvodnju i ponovo će biti pokrenuta 3. aprila. Reč je o trećem po redu proizvodnom zastoju u ovoj godini.

Pogoni su stali u četvrtak, istog dana kada je počeo Sajam automobila u Beogradu.

Mada zvaničnog obrazloženja nema, osnovano se pretpostavlja da je aktuelni prekid proizvodnje, kao i većina dosadašnjih, uzrokovan ispunjenjem mesečnog plana plasmana, piše Danas.

Fijat, naime, kao i ostale poznate svetske kompanije, ne pravi automobile za zalihe, već proizvodnju organizuje u skladu sa porudžbinama dilerskih kuća na evropskim i severnoameričkim tržištima.

U kragujevačkoj fabrici, od početka godine do sada, prema nešto slobodnijoj proceni, proizvedeno je oko 17.000 gotovih automobila. Poslovodstvo Fijata nije saopštilo plan proizvodnje za ovu godinu. Očekuje se, ipak, da bi u 2018. iz pogona trebalo da izađe oko 70.000 vozila, što bi bilo na nivou prošlogodišnjeg obima.

Srpski 500L prvi na neslavnoj listi

Poznato je da novi automobili odmah po kupovini gube vrednost na tržištu, a u proseku, taj gubitak iznosi oko 21 odsto od svoje originalne vrednosti nakon godinu dana eksploatacije.

Taj pad varira u zavisnosti od modela, a prema jednoj studiji vodeći na ovoj listi je upravo Fijat 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu.

Prema studiji sajta za polovna vozila iSeeCars.com na uzorku od oko 14 miliona novih i korišćenih vozila tokom jednogodišnjeg perioda, najveći pad cene zabeleži 500L.

Monovolumen iz Kragujevca je nakon samo 12 meseci na putu čak 34,6 odsto jeftiniji u odnosu na cenu novog modela, što je neto gubitak od oko 7.600 dolara za osnovnu Pop verziju.

1. FIAT 500L 34,6 odsto
2. Volvo S60 34,3%
3. Kia Cadenza 34,3%
4. Nissan Maxima 34%
5. Lincoln MKZ 33,8%
6. Jaguar XF 32,3%
7. FIAT 500 31,9%
8. Cadillac ATS 31,8%
9. Chrysler 300 31,7%
10. Buick Regal 31,2%

Izvor: Danas, Agencije

Foto: screenshot