Samo brend „težak“ 220 mlrd. USD

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Prema istraživanju koje je objavio portal howmuch.net, kompanija Amazon je najvredniji brend na svetu, a procenjen je na 221 milijardu dolara.

Portal howmuch.net objavio je grafički prikaz 100 najvrednijih robnih marki na svetu, a prilikom pravljenja ove rang liste korišćeni su podaci organizacije Brend Fajnans.

Analitičari su uzeli u obzir različite parametre za izračunavanje vrednosti brenda, uključujući ulaganja u marketing, deonički kapital itd.

Na drugom mestu rang liste najvrednijih svetskih brendova je Gugl sa vrednošću od 160 milijardi dolara, sledi Epl sa 141 milijardom, Majkrosoft sa vrednošću brenda od 117 milijardi i Samsung sa 94 milijarde dolara. Na rang listi slede bankarska grupacija ICBC, Fejsbuk, Volmart, Ping An u segmentu osiguranja, i Huavei.

Prema ovom rangiranju, najjači evropski brend je Mercedes, koji je ukupno na 11. mestu. Druge evropske kompanije pri vrhu liste najvećih svetskih brendova su Folksvagen, BMW, Šel, Porše, Dojče Telekom i drugi.

U ovom istraživanju posebno se naglašava da se vrednost brenda razlikuje od tržišne vrednosti kompanije.

Tako na primer, kompanija sa najvećom tržišnom vrednošću na svetu je saudijski naftni gigant Saudi Aramko, čija se tržišna vrednost procenjuje na 1.800 milijardi dolara.

Izvor: Danas, FoNet

Foto: Pixabay