“Srbija je za Merkator važna i ima veliki potencijal”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Merkator

Predsednik Uprave Merkator grupe Tomislav Čizmić ocenio je da je tržište maloprodaje u Srbiji nekonsolidovano jer 10 najvećih trgovinskih lanaca ima samo 30 odsto tržišnog učešća u čemu prepoznaju šansu za širenje, kroz akvizicije lokalnih trgovaca i otvaranje novih prodavnica.

Čizmić je u intervjuu za Blic istakao da je Srbija za tu kompaniju važna i ima veliki potencijal.

“Merkator je najbolji lokalni trgovac na svakom svom tržištu. Sa svojih 340 prodavnica, Merkator je u Srbiji prepoznat kao jedina nacionalno rasprostranjena platforma za plasman domaćih proizvoda. Srbija je za nas veoma važna i ima veliki potencijal. Neminovno će doći do konsolidacije srpskog tržišta, u čemu prepoznajemo šansu za širenje, kroz akvizicije lokalnih trgovaca i otvaranje novih prodavnica”, naveo je on.

Čizmić je naveo da su domaći proizvođači stub razvoja svake ekonomije.

“Kupac želi kvalitetno, sveže i domaće. Naš odgovor na to je da na policama IDEA, Roda i Merkator prodavnica imamo više od 25.000 proizvoda “Made in Serbia”. Zajedno sa domaćim proizvođačima stvorili smo srpski brend “Ukusi moga kraja”, koji je za samo pet godina napravio veliki uspeh na domaćem tržištu i postao brend koji je krenuo u izvoz u Sloveniju. 26 prozvođača, sa svojih 200 proizvoda, ima sjajnu perspektivu i van granica Srbije”, kaže Čizmić.

Govoreći o tržištu maloprodaje u Srbiji, naveo je da je ono u ovom trenutku nekonsolidovano, jer 10 najvećih trgovinskih lanaca ima samo 30 odsto tržišnog učešća.

“U Sloveniji pet najvećih trgovaca drži 80 odsto tržišta. Sličan udeo je i u gotovo svim razvijenim zemljama Evrope i sveta. Uvođenjem nove poslovne strategije Merkator je u poslednje dve godine povećao profitabilnost za 73 odsto. Sa tako uspešnim poslovanjem, restrukturiranjem logističkih kapaciteta i komercijalnim modelom, sa fokusom na lokalno, potpno smo spremni da aktivno učestvujemo u promenama na tržištu”, rekao je on.

Prema njegovim rečima, savremeni kupac danas ima drugačije navike nego nekad.

“Kupac se mnogo promenio. Život je danas brži, sve je manje vremena za odlazak u velike kupovine, i zato je važno imati široku maloprodajnu mrežu, biti dostupan. Mi sledimo promene potrošača kroz segmentiranje kupaca i prilagođavanje prodavnica njihovim navikama i potrebama. Tako smo napravili veoma uspešne komšijske radnje poput IDEA Dorćol i IDEA London, a za specifične potrebe ljubitelja organske i zdrave hrane otvorili smo i tri IDEA Organic prodavnice u Beogradu”, kazao je predsednik Uprave Merkator grupe Tomislav Čizmić.

 

 

Izvor: Blic/BIZLife

Foto: Merkator