Šta je porodično odgovorno poslovanje?

PinterestFacebookTwitterShare

S obzirom na to da MK Group posluje u vrlo različitim oblastima: od agrara, preko finansija do turizma, izuzetno je izazovno uskladiti različitost zaposlenih, ali i odgovoriti na svojevrsnu heterogenost poslovnih zahteva. „Upravo smo zbog togazgradili sveobuhvatan sistem podrške, kojim, kroz niz kompanijskih aktivnosti, benefita i društveno odgovornih projekata, podržavamo zaposlene, njihove porodice, ali i zajednice u kojima žive”, kaže za BIZLife magazin Aleksandra Stojanović, direktorka korporativnih poslova u kompaniji MK Group i dodaje da usklađivanje privatnog i poslovnog, žongliranje između obaveza u porodici i na poslu u današnje vreme izlazi iz okvira porodice i traži podršku poslodavca. „Tada govorimo o porodično odgovornom poslovanju”, kaže ona.

„Strateški radimo na kreiranju radnog okruženja u kojem zaposleni mogu da se ostvare na privatnom planu, ali imaju i mogućnost da ispune svoje profesionalne ambicije. Pored ove sistemske podrške, ostvarene kroz određeni niz benefita i mogućnosti koje zaposlenima stoje na raspolaganju, porodicama zaposlenih pružamo i finansijsku podršku. U poslednje dve godine smo kroz inicijativu ’Podrška porodici’ izdvojili više od 16,5 miliona dinara za sve zaposlene u kompaniji MK Group koji su u protekloj godini postali roditelji.

Potvrda ispravnosti i kvaliteta onoga što radimo na ovom polju došla je i u vidu nedavno dobijene nagrade ’Prijatelj porodice 2018’, koju nam je dodelila Privredne komore Srbije.”

Koji su bili kriterijumi za dobijanje ove nagrade?

Privredna komora Srbije, na inicijativu Saveta za populacionu politiku Vlade Republike Srbije i u saradnji sa Kabinetom ministra bez portfelja zaduženog za demografiju i populacionu politiku, pokrenula je projekat „Prijatelj porodice” kako bi se podigla svest šire javnosti o tome koliko je važno pomiriti rad i roditeljstvo. Organizatori akcije želeli su da nagrade najbolje primere usklađivanja posla i porodičnog života i time istaknu važnost sinergije s ciljem postizanja najboljih rezultata za preduzeće, zaposlenog i društvenu zajednicu u celini.

Zanimljivo je da osnovu za postavljanje koncepta „Prijatelj porodice”, zapravo, čine iskustva zemalja i privreda sa razvijenom praksom praćenja i podržavanja usklađivanja rada i roditeljstva ukrštenom sa domaćom poslovnom praksom, strategijama i zakonodavstvom. Dalje, pri analizi i ocenjivanju svih kompanija koje mogu biti okarakterisane kao prijatelj porodice, u obzir su uzimani: poslovanje kompanije u oblasti porodično odgovornog poslovanja, finansijski pokazatelji poslovanja preduzeća, konkretna praksa i standardi koje kompanije primenjuju u vezi sa usklađivanjem rada i roditeljstva, ali i percepcija kako javnosti, tako i samih zaposlenih.

Verujem da ovakvi projekti imaju širi značaj, jer pokazuju koliko je država fokusirana na pomoć porodici i deci, ali šalju i nedvosmislenu poruku podrške korporativnom sektoru na polju porodično odgovornog poslovanja.

Pomenuli ste jedan sveobuhvatan sistem podrške. Na šta ste, pored pomenutih internih kompanijskih aktivnosti, mislili?

Stub razvoja kompanije MK Group jeste održivo poslovanje. Ovde ne mislim samo na kreiranje takvih modela rada kojima je kompanija MK Group dokazala da je stabilna poslovna grupacija koja ostvaruje uspešne i dugoročne finansijske rezultate, već mislim i na održive vidove podrške zajednici u celini. Upravo zato su naše CSR aktivnosti usmerene na pomoć lokalnim zajednicama u kojim naši zaposleni žive i rade, a sa posebnim fokusom na porodicu i, pre svega, na decu.

Recimo, jedan od projekata koji posebno ističemo jeste projekat „Magnet za ljubav”, koji smo priveli kraju tokom 2018. godine. Istoimena fondacija koju je osnovala kompanija MK Group, zajedno sa partnerima prikupila je više od 400.000 evra za kupovinu prateće opreme za Dečiju bolnicu u Novom Sadu. Pored toga, Miodrag Kostić, predsednik kompanije MK Group, svoju porodičnu kuću u Novom Sadu ustupio je na korišćenje Institutu za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Vojvodine. Od tada je pod okriljem ovog doma svoje mesto našlo gotovo 90 porodica. Dodala bih da smo samo u poslednjih pet godina sproveli još 500 društveno odgovornih projekata, kroz koje smo donirali četiri miliona evra, i to na teritoriji 123 lokalne zajednice u kojima primarno poslujemo.

Sve navedeno dokaz je da već 35 godina radimo na stvaranju novih mogućnosti za sredinu u kojoj poslujemo, kreiramo nove prilike za rad i, još važnije, za razvoj svakog pojedinca koji sa našom grupacijom direktno ili indirektno sarađuje.

Kao direktor korporativnih poslova, imate sveobuhvatnu sliku poslovanja vašeg sistema. Da li možete da nam date kratak presek poslovanja kompanije MK Group u pogledu lokalnog, regionalnog, ali i globalnog tržišta?

U sistemu MK Group nalazi se 75 kompanija, koje, kako sam već pomenula, posluju u oblastima agrara, finansija i turizma. Pod parolom jedne zajedničke vizije, koja je podržana pametnim odlukama tima, naš cilj je da ostvarimo rast kroz jačanje sopstvenih kapaciteta, ali i kroz pametne akvizicije i da u godinama koje dolaze postanemo lider jugoistočne Evrope u ovim ključnim granama našeg poslovanja.

U prethodnih godinu i po dana otvorili smo hotel „Sheraton” u Novom Sadu, sproveli stratešku odluku o spajanju naših dveju kompanija koje posluju u oblasti agrara – „MK Commerce” i „Agroglobe”, postali većinski vlasnici aerodroma Portorož. Stoprocentnom akvizicijom Gorenjske banke AIK banka je prva domaća banka koja je napravila ovu vrstu iskoraka u EU. Danas ove dve banke imaju jedinstvenu platformu kojom podržavamo poslovanje slovenačkih preduzeća u Srbiji i srpskih u Sloveniji.

S ciljem daljeg organskog rasta, pravimo i iskorake u potpuno nove, inovativne oblasti poslovanja, kao što je izgradnja postrojenja za biomasu, a posebno smo ponosni na projekat izgradnje našeg trećeg vetroparka, koji se privodi kraju.

Imamo velike, ambiciozne planove za nove poslovne poduhvate, koji samo potvrđuju naše strateško opredeljenje da u narednih pet godina investiramo više od pola milijarde evra u razvoj ne samo lokalnog poslovanja već i regionalnog tržišta.

Izvor: BIZLife magazin