Švajcarski slatkiš povučen zbog – rasizma

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Najveći švajcarski lanac supermarketa Migros uklonio je iz svojih trgovina čokoladni mančmelou Mohrenkopf (Moor’s Head) zbog brojnih kritika i optužbi da širi rasizam.

U mnogim prodavnicama Migrosa protekla dva dana zabeležena je velika navala za ovim slatkišima nakon što je stigla vest da više neće prodavati popularni proizvod švajcarske kompanije Dubler.

Ovaj potez Migrosa usledio je nakon duge internet rasprave o čokoladnim poslasticama, a koja se pojavila ured aktuelnog svetskog talasa antirasizma nakon smrti Afroamerikanca Džordžga Flojda.

Sumnje u rasističku pozadinu pokrenuo je anonimini korisnik Tvitera koji je podstakao više rasprava o poreklu imena ovog slatkiša i korporativne odgovornosti kompanije koja vređa svoje kupce prodavajući Mohrenkopf (Moor’s Head), prenosi Russia Today.

Moor’s Head odnosi se na heraldički prikaz glave, obično tamnopute osobe, prikazane iz profila s trakom oko čela.

“Dragi Migros, molim vas da odmah uklonite ovaj proizvod iz svoje ponude. Taj naziv je izrazito rasistički i ne odgovara političkoj ispravnosti”, napisao je na Tviteru korisnik pod imenom @MereSirrTeh.

Nakon velikog odziva drugih korisnika, ovaj tvit je izbrisan, kao i anonimni račun.

Novinar Kristijan Bek usprotivio se kritikama na račun švajcarskog slatkiša rekavši da nikada nije razmišljao o čoveku s tamnom kožom kao o “Mohrenkopfu”.

Drugi su celu raspravu okarakterisali kao “apsolutnu glupost” govoreći da ne može odjednom sve biti rasističko. Neki su čak istakli da je, bez obzira na moralne implikacije naziva slatkiša, cela bura na Tviteru besplatna reklama za proizvođača čokolade, odnosno kompaniju Dubler.

Izvor: Klix

Foto: Pixabay