TOP 10 svetskih brendova: Kinezi dolaze…

PinterestFacebookTwitterShare

Nova lista najvrednijih svetskih brendova je objavljena i prvi put su se na njoj našle dve kineske kompanije, preneo je Blic.

Kompanija “Alibaba” je ušla u top deset najvrednijih brendova i tako se pridružila kineskoj tehnološkoj kompaniji “Tensent”.

Na devetom mestu se nalazi “Alibaba”, koju je osnova Džek Ma, a cija se vrednost gotovo duplirala u odnosu na prethodnu godinu i sada iznosi 113 milijardi dolara, nakon što je kompanija proširila poslovanje i na klaud računarstvo i plaćanja putem mobilnih telefona.

“Tensent” se nalazi na petom mestu sa vrednošću od 179 milijardi dolara, a u prvih deset je ušao prošle godine. Sada se nalazi ispred “Fejsbuka”.

Ova kompanija je specijalizovana za onlajn igre, aplikacije i servise za instant poruke i onlajn plaćanja.

Ipak, na prvom mestu je i dalje neprikosnoveni “Gugl” koji je vredan 302 milijarde dolara.

Kako je rekla Dorin Veng, šef “BrandZ” koji se bavi rangiranjem brendova kaže da su kineske kompanije prešle preko ogromnih prepreka, specifičnih za Kinu, kako bi stigle u društvo moćnika poput “Gugla” i “Epla”.

“Izazovi sa kojima se suočavaju kineksi brendovi nisu nimalo mali. Ograničena svest o ovim brendovima na međunarodnim tržištima, nedostatak poverenja zbog istorijskih problema sa kvalitetom i to što su kineski brendovi nevoljni da ulažu u uticajne globalne reklamne kampanje, stavilo ih je u nepovoljan položaj prema konkurenciji”, rekla je ona.

Međutim, uspon Kine, kao i razumevanje mladih mušterija su stvorili nove šanse za pametne preduzetnike, rekla je ona.

“Stavovi se menjaju, naročito među mladim mušterijama koji se sve više zaljubljuju u kineske brendove. Dok je prodor na američka tržišta još uvek u početnim fazama za oba ova brenda, drugi regioni sveta su ih rado dočekali”, rekla je Veng.

 

Lista top 10

1. Gugl

2. Epl

3. Amazon

4. Majkrosoft

5. Tensent

6. Fejsbuk

7. Visa

8. Mekdonalds

9. Alibaba

10. AT&T