Tri dame iz Novastona

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Novaston

Novaston je jedinstvena, nezavisna real estate, asset i property platforma osnovana 2013. godine, sa samo sedam zaposlenih. Danas posluje kroz četiri kompanije: Novaston Asset Management, Novaston Project Management, Novaston Facility Management i Novaston Marketing Management, koje zajedno imaju više od 40 zaposlenih.

Predstavljamo vam tri dame na važnim i odgovornim pozicijama u ovoj kompaniji, koja je specijalizovana specijalizovana za upravljanje nekretninama, upravljanjem projektima, održavanjem objekata, kao i marketingom u Srbiji i regionu.

Ja sam borac


Mia Zečević, generalna  direktorka Novastona

Radili ste u više velikih kompanija i na različitim pozicijama. Gde vam je bilo najlepše da radite, a gde najizazovnije? Zašto ste se odlučili za ritejl biznis?

Imala sam sreću da me tokom mog poslovnog puta podržavaju i usmeravaju jaki, ambiciozni, kreativni, u svakom pogledu posebni ljudi. Svaku poziciju na kojoj sam bila koristila sam da se oblikujem i kao osoba i kao profesionalac. Da učim i napredujem. I dalje to radim. Moram priznati da je svuda bilo vrlo izazovno, jer sam se mlada otisnula u poslovne vode. Ali to mi je, istovremeno, bilo i najlepše. Sada, iz ove perspektive, mogu reći da sam zahvalna na svakoj šansi koja mi je pružena, na svakom iskustvu koje sam stekla, jer sam, zahvaljujući tome, danas generalni direktor jedne uspešne kompanije. A put me je nekako sâm naveo da se zadržim u „real estate” i ritejl biznisu i da tu gradim svoju budućnost.

Da li je u vašoj industriji neobično kada jedna žena vodi tako uspešnu firmu?

Jako dugo jeste bilo neobično. Ova industrija je bila „rezervisana” za muškarce, pogotovu za rukovodeće pozicije. I dalje postoje takve predrasude i to gledište da su muškarci bolji izbor za mesta na vrhu. I dalje se može videti da su žene u firmama na operativnim funkcijama, verovatno jer su praktičnije i odgovornije, a i mogu lakše da obavljaju više zadataka istovremeno, i to svaki podjednako uspešno. Međutim, vremena se menjaju, pa se menjamo i mi. Ja sam borac, verujem u žene i žensku energiju. Kod nas u Novastonu, u svim firmama su na vodećim, ali i vrlo važnim pozicijama za poslovanje ‒ upravo žene, koje imaju dugogodišnja iskustva u oblastima kojima se bave.

Šta smatrate najvećim uspehom kompanije otkad radite u Novastonu?

Što smo od jedne firme, Novaston Asset Management, sa sedam zaposlenih, za manje od pet godina razvili jedinstvenu real estate, asset i property platformu Novaston, u okviru koje posluju četiri kompanije, sa preko 40 zaposlenih. Takođe, što smo postavili standarde u poslovanju koje naši inostrani klijenti već implementiraju i na drugim tržištima. Iza ovog uspeha stoji profesionalnost i kompletna posvećenost našeg tima, a to nam daje sigurnost da verujemo da nas čekaju još veći uspesi u narednim godinama.

Kakve veštine treba da ima jedan lider?

Lider mora da bude stub organizacije, oslonac za zaposlene. Ta osoba treba da poseduje određene sposobnosti, da ima ideje koje donose inovaciju i napredak i da utiče na druge primerom i stavom. Mora biti proaktivan, strog, ali pravičan. Lider svojim primerom daje podsticaj drugima da se ide napred. Moju omiljenu definiciju dao je Džim Ron: „Izazov liderstva je biti jak, ali ne nepristojan; biti pažljiv, ali ne lenj; biti skroman, ali ne bojažljiv; biti ponosan, ali ne arogantan; imati humor, ali bez ludosti.”

Koji je vaš recept za balans privatnog i poslovnog života?

Moram da priznam da još tragam za takvim receptom. Za sada primenjujem tehnike koje mi pomažu da uskladim budnost, spremnost i aktivnosti, kako bih se približila toj ravnoteži.

Uvek „gladna” da saznam nešto novo


Iskra Popović, izvršna direktorka marketinga

Koja je bila najinteresantnija kampanja koju ste radili u Novastonu?

Svaka kampanja koju smo do sada realizovali nosila je sa sobom određene specifičnosti. Ne bih mogla da izdvojim nijednu posebno, ali ono što je, definitivno, veliki izazov jesu kampanje otvaranja velikih šoping centara. Na sreću, moj tim je u proteklom periodu radio na otvaranju tri šoping centra u Srbiji, od kojih su dva bila u Beogradu i jedan, trenutno najveći u regionu, u Novom Sadu. U procesu od osmišljavanja do realizacije prošli smo trnovit, ali vrlo zanimljiv, kreativan i edukativan put. Rastemo i razvijamo se i verujemo da je ovo za nas samo početak.

Koje specifičnosti ima rad u marketingu jedne ritejl kompanije?

Rad u specijalizovanoj ritejl agenciji je, pre svega, izazovan. Često se srećemo sa kratkim rokovima, stresom, procesima i procedurama, ali i mnogobrojnim opcijama koje nam omogućavaju da budemo kreativni i proaktivni.

Koliko pratite trendove u marketingu?

To je sastavni deo mog posla, ali i moje ličnosti. Po prirodi sam vrlo radoznala i uvek „gladna” da saznam šta je novo ne samo u marketingu već i generalno. Naša industrija je veoma živa, stvari se menjaju gotovo svakodnevno. Da bismo bili konkurentni na tržištu, moramo da budemo inovativni i da u projektima koje realizujemo implementiramo novine koje će našim klijentima dati najbolja rešenja i očekivani uspeh.

Život je jedan krug


Aleksandra Kožul, direktorka korporativnih komunikacija (eksternih, internih i digitalnih)

Imate bogato iskustvo u komunikacijama, radili ste i u privatnim firmama, ali i u državnoj upravi. Koja je najvažnija lekcija koju ste naučili radeći i na jednom i na drugom mestu?

Da je strpljen ‒ spasen. Da je najvažnije biti pravičan. Da je život jedan krug i da, kakav si ti prema drugima, takvi će i oni biti prema tebi. Sve se jednom vrati i dođe na svoje, tako da uvek treba imati to na umu i voditi računa o ophođenju prema drugim ljudima. I u poslu i privatno.

Koliko je teško baviti se komunikacijama u ritejl kompaniji?

Moje prethodno iskustvo privuklo je poslodavce iz sfere upravljanja nekretninama. Tako sam i otkrila ovu oblast. Danas sam deo jedinstvene asset i property platforme Novaston, u sklopu koje posluje i naša agencija Novaston Marketing Consultancy. S obzirom na to da pokrivamo različite oblasti i potrebe klijenata (od iznajmljivanja prostora, biznis planiranja, finansija, održavanja, pa do marketinga, digitalnog marketinga i odnosa sa javnošću), moram priznati da često nije lako, ali je, svakako, izazovno i vrlo kreativno. Kako sam, pored marketing aktivacija, zadužena i generalno za korporativnu promociju brenda Novaston, ali i internu i eksternu komunikaciju, posla uvek ima, a time i prostora da se stvaraju novi projekti i realizuju dobre ideje.

Šta čini dobrog PR menadžera?

Profesija osobe koja se bavi odnosima sa javnošću i komunikacijom nosi sa sobom velike izazove i podstiče na stalno usavršavanje i negovanje kreativnosti i efikasnosti. Treba biti brz, aktivan, upoznat sa brojnim pravilima i službama i često miriti različita mišljenja. Takva aktivnost ne prija svakome, ali ko se jednom u tome pronađe teško se vraća statičnijim poslovima. Ipak je za bilo koji posao, pa i posao koji je vezan za komunikacije, važno kakva si osoba, koje kvalitete poseduješ, jer to onda prenosiš i na posao koji radiš. Važne su motivacija, inspiracija i želja da budeš najbolji u onome što radiš.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Novaston