“U ovome smo svi zajedno”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Telenor

Tokom krize smo još jednom dobili potvrdu da smo kompanija sa kulturom poverenja, odgovornosti, angažovanosti i solidarnosti. Mnogo smo naučili i sada ćemo zajedno videti koji su najbolji načini rada koji će omogućiti u redovnim okolnostima još kvalitetniji i ispunjeniji život, i poslovni i privatni. Već imamo kulturu koja omogućava fleksibilnost, kaže za BIZLife magazin Nevena Stefanović, izvršna direktorka ljudskih resursa u kompaniji Telenor i dodaje da su i do sada  imali pravilo da svaki zaposleni može pet dana mesečno da radi od kuće. „Nastavićemo da idemo u tom smeru“, kaže ona.

Kako biste opisali period karantina u Telenoru?

 Usmerili smo se ka onim oblastima gde možemo najviše da pomognemo. Naravno, na prvom mestu bilo nam je da zaštitimo zaposlene i obezbedimo sve što im je potrebno da se osećaju dobro. Potom smo se koncentrisali da rad organizujemo tako da obezbedimo najviše vrednosti za korisnike, a to je jaka i stabilna mreža, jer smo svesni koliko je ona neophodna u trenucima krize.

Mi, inače, i u normalnim okolnostima podržavamo rad od kuće i povećanu fleksibilnost, kako bi ljudi mogli svoje živote da organizuju na način koji im najviše prija i koji ih puni energijom. Naše zdravlje i zdravlje naših porodica uvek je prioritet, a sada je to prirodno došlo u prvi plan.

Uspešno koristimo alate za onlajn kolaboraciju, imamo jaku kulturu poverenja, odgovornosti i angažovanosti i zato smo, zaista, bez većih problema prešli na jedan novi način rada.

Koje su bile vaše prve instrukcije za rad u takvim okolnostima? Kako je organizovan posao?

 Uspostavili smo radni tim koji je zadužen da vodi poslovanje kompanije i, iz sata u sat, prilagođava rad novim okolnostima. Pratili smo prvo razvoj situacije na globalnom nivou i uveli mere za zaštitu zaposlenih nekoliko nedelja pre pojave prvog slučaja u Srbiji. U to vreme mere su se odnosile na ograničavanje putovanja i sastanaka, pojačanu dezinfekciju prostora i higijenu. Takođe, trudili smo se da još vise ojačamo svest ljudi o odgovornom ponašanju, na primer, češće nego obično ponavljali smo ljudima da ostanu kod kuće ako se ne osećaju potpuno dobro. Zatim smo uveli smene i organizovali rad na takav način da tokom jedne radne nedelje polovina zaposlenih radi od kuće, a druga polovina iz kancelarije. U trenutku beleženja prvog slučaja i uvođenja vanrednog stanja već smo bili spremni da posao u potpunosti bude obavljan od kuće. Od tog trenutka najveći deo kompanije je tako i radio. Za samo pet dana 230 agenta iz kol-centra prešlo je na rad od kuće, sa unapred obezbeđenim softverom i tehničkom opremom.

Naravno, neke poslove nije moguće obavljati od kuće. Prodavnice su bile otvorene gde god je to bilo moguće, a inženjeri su bili na terenu kako bi mreža besprekorno funkcionisala. U tim slučajevima posebno smo vodili računa o njihovoj zaštiti, poštujući sve propisane mere i dodajući neke koje su pojačavale bezbednost i zaposlenih i korisnika.

Kako su reagovali zaposleni?

 Svi su reagovali spremno, što je najviše pomoglo da se brzo organizujemo. Svake nedelje kroz set pitanja pratimo kako se zaposleni osećaju, naročito u vezi sa radom od kuće, saradnjom, načinom na koji kompanija upravlja krizom i u vezi s povratkom na posao. Njihovi odgovori su nam vodič za odluke kompanije.

Imamo otvorenu komunikaciju, naročito vodimo računa da pravovremeno razgovaramo o svim važnim temama i daljim planovima kompanije. Iz sata u sat, na posebnom internom portalu ažuriraju se vesti, preporuke i mere koje se donose na osnovu onih koje propisuju Vlada i zdravstvene organizacije. Obezbeđena je i psihološka podrška za zaposlene. Takođe, proširena je LinkedIn platforma posebno prilagođenim tutorijalima i pokrenut je serijal globalnih vebinara i živih internih i eksternih onlajn događaja.

Zaposleni cene takav pristup, jer svakodnevno dobijaju odgovore u vezi s temama koje ih zanimaju i znaju da imaju podršku.

U raznim kompanijama videli smo različite primere odnosa prema zaposlenima. Neki zaposleni su morali da dolaze na posao uprkos riziku, nekima su smanjivane plate, bilo je i otkaza. Kako je bilo u Telenoru?

 Nama su ljudi najvažniji – tako je oduvek bilo. Nikome nije smanjena plata. Niko nije dobio otkaz. Naprotiv. Posebno smo vodili računa o roditeljima, rizičnim grupama, kao i svima koji žive sa članovima koji pripadaju rizičnoj grupi. Održavanje odgovarajuće ravnoteže između posla i porodice postalo je značajno izazovnije za celo društvo, ali poslodavci to mogu olakšati. U ovome smo svi zajedno. Jedini dobar način da ovu situaciju savladamo zapravo je isti kao i za svaku drugu situaciju u životu: da budemo ljudi.

Poslali smo zaposlenima na kućne adrese maske i sredstva za dezinfekciju i trudimo se da pomažemo jedni drugima gde god vidimo da se javi potreba. Dakle, nismo imali nikakvih negativnih promena i radimo na tome da se svi osećaju dobro i da imaju podršku u svakom momentu.

Sada se polako sve vraća normalnim tokovima. Kako će taj proces izgledati u Telenoru?

 Sada, kad se situacija polako menja, i mi se pripremamo za to. Imamo planove u fazama za povratak na posao u drugim delovima kompanije, ali ne žurimo. Za početak, od ponedeljka, 11. maja, počela je prva faza, u kojoj zaposleni, ako žele, mogu da rade iz kancelarije. Napravili smo pažljivo pravila ponašanja i korišćenja prostora tako da se obezbedi propisano rastojanje i primena svih drugih mera zaštite. Naredne faze ćemo prilagoditi epidemiološkoj situaciji u tom trenutku i, kao i uvek, pratićemo savete stručnih tela.

Najvažnije je da naglasimo da je ova faza samo za zaposlene koji žele da rade iz kancelarije, a da je i dalje preporučen rad od kuće. I dalje će najveći broj zaposlenih raditi od kuće i, kako dolazi leto, nadamo se da će to biti iz vikendica ili neke lepe prirode. Svima će prijati dobra kombinacija angažovanja, opuštanja i druženja.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Telenor