Uspeh jednog menadžera je u tome koliko je uspeo da utiče na razvoj ljudi sa kojima radi

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

Uspešnu karijeru nije lako postići, ali mislim da je dodatno ne otežava činjenica polne pripadnosti. Postoji samo jedan aspekt koji bih izdvojila. To je teorija koja kaže da, kada se družimo, nesvesno smo više naklonjeni istom polu, kaže za BIZLife magazin Aleksandra Mišić Dodić, marketing menadžer u kompaniji Telenor i dodaje da se to ponekad prenosi i na posao.

„Žene imaju više prijatelja među ženama, a muškarci među muškarcima. Muškarci već pozicionirani na rukovodećim pozicijama ponekad iz tog razloga biraju pripadnike istog pola za bliske saradnike“, kaže ona.

Kakav to izgleda u vašem timu?

Trudim se da im obezbedim što veću slobodu u radu i mogućnost da ih ništa ne ometa u ostvarivanju sopstvenih potencijala. Promovišem slobodu na svakom koraku, koja dalje oslobađa kreativnost, neophodnu za razvoj. Takođe, trudim se da obezbedim atmosferu razmene mišljenja i učenja, podržavam timski duh i podstičem međusobnu podršku.

Smatram da je uspeh jednog menadžera u tome koliko je uspeo da utiče na razvoj ljudi sa kojima radi. Želim da podstaknem, inspirišem, motivišem, osnažim…

Na koje ste projekte sa vašim timom najviše ponosni?

Mi smo tim koji kreira proizvode i usluge. Važno je da budemo stalno u kontaktu sa našim korisnicima i da znamo šta oni žele, ponekad da pretpostavimo nove želje… Jedno od uzbudljivijih je bilo uvođenje pametnih satova i narukvica u našu ponudu. Telenor je postao omiljeno mesto za kupovinu svih vrsta uređaja.

Više od polovine naših korisnika putem mobilnog interneta gleda „HBO”, „Nickelodeon”, slušaju muziku na „Deezeru” ili čitaju onlajn knjige, i to bez naknade u okviru svojih paketa, koje moj tim kreira.

S obzirom na to da nam je broj postpejd korisnika porastao u odnosu na prošlu godinu za skoro pet odsto, mislim da je to najbolji pokazatelj da korisnici znaju da cene to što radimo.

Moj tim i ja posvećeni smo postizanju besprekornog iskustva naših korisnika. Za to radimo.

 Budući da radite na kreiranju proizvoda koje koristi više miliona ljudi, kako se nosite sa tom odgovornošću?

Ispunjena sam time što radim u kompaniji koja nudi najnovije proizvode iz oblasti digitalizacije našim korisnicima kako bi im pomogla da svakodnevni život učine lepšim i lakšim. Taj osećaj me nosi već 15 godina i mogu reći da sam i dalje zavedena ovom industrijom, kao i načinom na koji Telenor to radi.

Da li nalazite balans između poslovnog i privatnog života?

Najvažnije za postizanje dobrih poslovnih rezultata jeste biti zadovoljan i na privatnom i na poslovnom planu, kao i da vreme provedeno na poslu ne doživljavamo kao konkurenciju svom slobodnom vremenu. Zbog toga izuzetno cenim kulturu u Telenoru, koja zaposlene prvenstveno posmatra kao ljude sa svim njihovim potrebama. Podržava se fleksibilno radno vreme, rad od kuće. Takođe, i slobodni dani su tu kada vam dete polazi u školu, a i očevi imaju plaćeno odsustvo prilikom rođenja deteta.

U okviru tima organizujemo obaveze onako kako mislimo da smo najproduktivniji – i za sebe i za posao.

Da li ste nekada u karijeri želeli od svega da odustanete?

Nikada. Samo sam želela više i bolje. Vremenom mi se pojačava želja, jer znam zašto radim – smatram da se bavim nečim što donosi dobrobit velikom broju ljudi i omogućavam im da koriste sve prednosti digitalizacije i telekomunikacione povezanosti.

Da li imate savet za jednu mladu ženu na početku karijere?

Izgraditi samopouzdanje. Kako bi se to postiglo, prvo se mora shvatiti šta to hrani vaše samopouzdanje, pa onda raditi na tome. Meni je trebalo pune dve godine da shvatim šta me čini snažnom i kako to da postignem, tako da ‒ samo polako i uporno.

Ovaj savet važi za sve mlade ljude, bez obzira na to da li su u pitanju žene ili muškarci.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: BIZLife/Sanda Mokanić