Uspeh „rijalitija“ iz poljoprivrede

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Prošle godine prvi put u Srbiji je realizovan serijal u oblasti poljoprivrede pod nazivom „Naše imanje“. U ovom serijalu učestvovalo je šest porodica koje dolaze iz šest različitih sela u Srbiji, gde je na po jednom hektaru njihove zemlje besplatno posejana intenzivna kultura od koje su prihodi višestruko veći.

Kako za BIZLife magazin kaže Aleksandra Švonja, autor i producent, do realizacije serijala je došlo nakon kontinuiranog istraživanja.

„Imala sam određene uvide u samo tržište poljoprivrede, u probleme malih proizvođača i kompanija koje posluju sa njima. Nije tajna da su mali proizvođači u problemu, uprkos činjenici da imamo tako plodnu i vrednu zemlju. Shvatila sam da njima nedostaje pristup znanju i savremenim tehnologijama i bilo mi je jasno da im se može pomoći ne samo subvencijama ili donacijama već pre svega kroz edukaciju. Kada čoveku date samo novac, on će ga potrošiti više ili manje pametno, ali kada ga naučite kako da ga potroši da bi sutra zaradio više, onda imate win-win situaciju koja je dugoročno održiva. Upravo je to bio cilj koji sam želela da ovaj projekat postigne i sada sa osmehom mogu da konstatujem da smo u tome uspeli jer su svi učesnici u serijalu danas u mogućnosti da prošire kapacitete i proizvedu više zahvaljujući znanju koje smo im pružili. Pokazali smo da se sa vrlo malo zemlje može ostvariti veliki prihod ako se stvari rade onako kako nauka propisuje, u pravo vreme i na pravi način“, kaže Švonja koja dodaje da je lično prezadovoljna što je sa svojim timom uspela da u potpunosti realizuje jedan ovako glomazan, rizičan i vredan projekat.

„Ni sama nisam verovala da je uspeh u ovoj meri moguć jer smo konstantno nailazili na niz problema – od klimatskih uslova do finansijskih izazova – ali sve smo uspeli da savladamo. Na kraju, ukupna vrednost projekta je 81.000 evra – uložili smo 45.000 evra u poljoprivrednu proizvodnju i tehnologiju, a potom od prodaje useva zaradili 36.000 evra što je novac koji smo ostavili učesnicima“, kaže ona.

Kako su reagovali poljoprivrednici i kakav je njihov utisak o serijalu?

Generalni utisak je da su poljoprivrednici u svim mestima u kojima se serijal snimao oduševljeni, a prijave za serijal konstantno stižu. Često se i dalje javljaju ljudi koji govore da smo uradili ogromnu stvar za poljoprivrednike i poljoprivredu uopšte, da je upravo takav koncept pravi način da se mali proizvođači ohrabre i postanu konkurentniji na tržištu.

Ko se sve nalazi u ekipi koja realizuje emisiju „Naše imanje“? Koliko u njoj ima poljoprivrednih stručnjaka?

Iako je u celom projektu učestvovalo oko 300 ljudi koje smo angažovali za različite potrebe, u ekipi koja je realizovala serijal učestvovalo je svega devet ljudi. Saradnju sa stručnjacima ostvarili smo zahvaljujući sponzorima koji su se zaista nesebično angažovali i stavili na raspolaganje znanje koje imaju u svojim redovima. I ovom prilikom bih želela da se zahvalim četvorci koju su činili Agropanonka, Savacoop, Generali osiguranje i Credit Agricole banka. Bez njihovog strpljenja, razumevanja i vere u projekat, teško da bismo završili sa ovakvim uspehom. Osim njihovih agronoma, inženjera i menadžera, konsultovali smo i doktore sa Poljoprivrednog fakulteta i time dodatno ojačali znanje.

Da li ste u realizaciji serijala imali i pomoć nekih državnih institucija?

Nismo iz razloga što je nismo ni tražili. Na neki način, želela sam da ovim projektom i sama doprinesem državi i svojim radom unapredim nešto što jeste u mojoj mogućnosti. S obzirom na to da je projekat rađen u šest opština, želja mi je bila da te opštine promovišemo i da za njih zainteresujemo gledaoce, pa je taj vid brendiranja u serijalu bio zastupljen bez zahteva i molbe države. Ta dobra namera je primećena i nije isključeno da ćemo za neku narednu sezonu udružiti snage.

Šta se planira za narednu sezonu? Da li će se epizode ponovo emitovati na RTV?

Što se tiče druge sezone serijala „Naše imanje“, ona je uveliko u pripremi i iskreno se nadam da će se poklopiti baš sve kockice da snimanje realizujemo tokom ovog leta. Iako nećemo ići sa potpuno istim konceptom, serijal će zadržati svoje najvažnije elemente, a to su njegova edukativna osnova i humanitarna svrha. Što se tiče emitovanja, u toku su razgovori sa medijskim kućama i veoma brzo će se doneti odluka. U svakom slučaju, učinićemo ga dostupnim svima. Lepa vest je i što se neke regionalne televizije raspituju za emitovanje „Našeg imanja“, pa je moguće i da će serijal biti vidljiv u određenim susednim zemljama.

Hoće li biti još nekih noviteta i projekata?

Trenutno u produkciji pripremamo dve televizijske emisije i dva velika serijala. Iskoračili smo i u druge interesantne teme i nadam se da ću vrlo brzo sa vama moći da podelim više detalja. Ostajem odlučna u nameri da sa svakim projektom napravimo iskorak u sadržaju i produkciji.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Promo

Piše: M.Miličković