Više od 1.000 železničara ostaje bez posla?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

“Srbija Kargo”, “Infrastruktura železnice Srbije” i “Železnice Srbije”, tri od četiri akcionarska društva na koja je 2015. godine podeljena srpska železnica, do kraja godine otpustiće ukupno 1.240 radnika, saznaje “Blic”.

S obzirom na to da u železničkom sektoru u sva četiri društva radi ukupno 11.496 zaposlenih, broj zaposlenih će biti smanjen za više od 10 odsto. Smanjenje broja zaposlenih opravdava se ekonomsko-finansijskom konsolidacijom, povećanjem efikasnosti i konkurentnosti, ali i potrebom da se broj i struktura zaposlenih usklade
s obnovom saobraćaja i tehnologijom rada da bi kompanije racionalno poslovale.

Optimizacija broja zaposlenih zacrtana je reforom železničkog sektora još 2015. godine sa ciljem da se sprovede najkasnije do 2020. godine. „Srbija Kargo“ napustiće najveći broj zaposlenih – 776 radnika, “Infrastruktura železnice Srbije” (IŽS)proglasiće tehnološkim viškom 320 radnika dok će „Železnice Srbije” da napusti svega 16 zaposlenih. Jedina
kompanija u kojoj se neće menjati broj zaposlenih je „Srbija voz”.

U IŽS kažu da će se broj zaposlenih smanjiti u ovoj godini za 750 u skladu sa Programom viška zaposlenih u 2018. godini, ali da će zapravo tehnološki višak
biti samo 320 radnika.

Izvor: Blic

Foto: Pixabay

Komentari 2

  1. Ex faca

    A visokokvalifikovanih u spisku viškova nema. Pouzdano. Sve se radi u cilju da kada nema KV radne snage, angažuju se privatne firme od kojih i naručioci radova imaju tal. A to što će vozovi da čekaju i da stoje duž pruge, niko se ne sekira. Nego, sreća je u nesreći što evropske zemlje traže takve profile radnika pa mladi imaju šansu da se prežive.

  2. Сараџогла

    Шта да коментаришем?Бруку и срамоту!Понижавати машиновође је код Молошевића било је незамисливо као данас!Умор,несаница,лоши услови рада,породични проблеми,лоше становање,полуписмени руководиоци … Машиновођа не сме да оде код психолога да стручно добије савет и отклони депресију јер ће од полуписменог руководиоца бити суспендован.А онда упадне у канџе НЕМЕДИЦИНСКОГ особља Здравственог цента у београдској Савској улици и месецима ти нема повратка на локомотиву.Колико је мозак машиновођа преморен спали су на то да краду нафту из дизелки ради неке бедне количине хиљадарки заради.Машиновођа жена Љиља Зарић као самохрана мајка иде ка пензији и годинама станује као подстанар а овамо стотине станова се деле шаком и капом.ПС.Проверите колики је број ,,Штадлера,, путничких возова исправно?Најобичније крнтије а некада је њихова производња у ГОШИ стопирана од проклетих проценташа увозника.Увезени возови су слабо кочили па је у суноврату у амбису Црне горе погинуло 49 путника!

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.