Vozači autobusa postaju “ugrožena vrsta”

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

U Srbiji nema dovoljno profesionalnih vozača za autobuse, upozorio je direktor kompanije Ariva Litas u Srbiji Dejan Bogunović.

“Naša kompanija sada ne može na konkursu da bira vozače, već u radni odnos prima gotovo sve koji se jave s dozvolom D kategorije”, rekao je Bogunović.

Dodao je da je Srbiju u poslednjih nekoliko godina napustilo 5.000 vozača zbog boljih uslova za rad u Hrvatskoj, Slovačkoj, Nemačkoj Sloveniji i Holandiji, a očekuje da će tako biti i dalje.

Na pitanje Bete da li se može desiti da Ariva Litas “uvozi vozače”, kada ih Srbija “izvozi”, Bogunović je rekao da će na to biti prinuđeni.

Moguća rešenja su, po njegovim rečima, efikasniji sistem školovanja i obuke vozača, i prilagođavanje propisa kao u drugim zemljama regiona gde takođe nedostaje vozača.

Prema nekim procenama u Srbiji je, kako je rekao, godišnje potrebno školovanje i obuka 2.000 vozača da bi se zadovoljile potrebe domaćih i međunarodnih prevoznika.

Ariva Litas je deo kompanije Ariva koja je u sastavu nemačke državne kompanije Nemačke železnice i jedan je od najvećih autobuskih prevoznika u Srbiji sa 320 autobusa, 880 zaposlenih, a sa udelom u tržištu od 3,5 odsto.

Ariva posluje u Srbiji od 2013. godine, kada je kupila firmu Veolija Transport Litas. Od 2015. godine je u okviru gradskog prevoza u Nišu i Kragujevcu, a 2016. godine, kao lider konzorcijuma od 21 privatnog prevoznika, potpisala je ugovor sa Gradom Beogradom o javno-privatnom partnerstvu na 10 godina.

Ta kompanija je jedan od najvećih prevoznika u Evropi jer posluje u 14 zemalja sa 19.500 autobusa, 1.123 voza i 21 trajekt, a zapošljava 60.000 ljudi.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay

Komentari 2

  1. mira

    Uvešća vozače iz Nemačke da im voze za 300-400 evra.

  2. Dejan

    Potpuno je normalno da postoji problem manjka vozača. Dokle god ovdašnji lešinari i robovlasnici budu plaćali i tretirali ovaj napaćeni narod kao da rade u Jasenovcu dotle će pametni bežati iz ove zemlje. Nije bitno koja je firma u pitanju i nije bitno čime se bavi ali dokle god “foteljaši” ne počnu da cene rad običnog radnika i dokle god ne shvate da su radnici ti koji su zaslužni za funkcionisanje firme dotle će narod “trbuhom za kruhom”