Vozačima možda duži boravak u EU

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Profesionalni vozači kamiona i autobusa iz Srbije mogli bi da dobiju specijalnu vizu za duži boravak u šengenskom prostoru Evropske unije.

Ukoliko se usvoji inicijativa Privredne komore Srbije upućena Briselu, prevoznici bi mogli da dobiju specijalnu vizu za duži boravak u šengenskom prostoru, gde po sadašnjim pravilima mogu da rade samo tri meseca u kalendarskih pola godine.

Prevoznici kažu da bi “idealna situacija” bila da nemaju ograničenje boravka u EU uopšte, ali da bi za njih bilo prihvatljivo da mogu Šengen zonom da voze i oko 130 dana tokom pola godine, što sada nije slučaj.

Kako su rekli Tanjugu u PKS, inicijativa je pokrenuta u Briselu i na tome rade sa Evrokomorom, Međunarodnom unijom za drumski saobraćaj (IRU) i evropskim institucijama.

“Razgovaraćemo sa kolegama iz drugih ekonomija Zapadnog Balkana, kako bismo ovu inicijativu istakli kao regionalnu. Transportna privreda, posebno prevoznici koji obavljaju drumski prevoz robe i putnika u međunarodnom transportu, suočavaju se sa problemom ograničenog perioda boravka profesionalnih vozača na teritoriji EU”, kaže sekretar Udruženja za saobraćaj PKS Milica Dubljević.

Na nedavnom sastanku održanom u Vrnjačkoj Banji, prevoznici u drumskom putničkom saobraćaju podržali su inicijativu, koju su pokrenuli prevoznici iz oblasti teretnog saobraćaja, da se za profesionalne vozače uvede posebna, specijalna viza, koja će im omogućiti duži boravak od trenutno dozvoljenog.

Vlasnici kompanija za prevoz smatraju da će, ukoliko se u skorije vreme nešto ne preduzme, Srbija ostati bez vozača kamiona jer se mladi slabo odlučuju na školovanje u ovoj oblasti.

Oni vozači koji poseduju licence i prošli su obuku, a koja je prema njihovoj oceni veoma skupa, odlaze u inostranstvo da rade gde mesečno mogu da zarade više od 2.500 evra.

Rukovodilac centra za stručno osposobljavanje u transportu u Udruženju za saobraćaj PKS, Nebojša Jevtić, kaže da postoji problem nedostatka vozača u poređenju sa potrebama transportne privrede.

Ovaj problem, ocenjuje, ugrožava poslovanje i nepovoljno utiče i na trgovinu i investicije zemlje.

“Rešenje tog problema bi za vozače značilo duži boravak na teritoriji EU, pa bi naši prevoznici mogli da računaju na svoje iskusne vozače duže nego što je sada slučaj te da ih uposle u punom kapacitetu”.

Jevtić ističe da bi svako povećanje dužine rada u EU smanjilo troškove poslovanja prevoznika, ali i povećalo bezbednost saobraćaja.

Stručnjaci objašnjavaju da je nedostatak vozača problem i u Evropi, a procene govore da našoj zemlji godišnje nedostaje oko 5.000 profesionalnih vozača, od čega 2.000 u međunarodnom saobraćaju.

Direktor predstavništva PKS u Briselu Zdravko Ilić kaže da će se problem boravka naših vozača u EU predstaviti u dokumentu koji se izrađuje sa Evrokomorama, a taj dokument je povezan sa Strategijom Evropske komisije za Zapadni Balkan i pitanje rešavanja carinskih barijera među zemljama regiona.

Izvor: Politika, Tanjug

Foto: Pixabay