Znate li svoja prava? U garanciji možete dobiti i NOV UREĐAJ, ne samo popravku

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Trgovci su dužni da zamene svaki elektronski uređaj ukoliko kupac ne želi popravku. Oni ne bi smeli da obmanjuju potrošače i koriste nedovoljnu informisanost kupaca o njihovim pravima.

A, propisi su jasno definisali kada kupci mogu da zamene proizvod i da li trgovac sme da popravi uređaj bez njihove saglasnosti, za „Večernje novosti“ objašnjava Mladen Alfirović, šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

On navodi konkretan slučaj koji je ovo udruženje rešavalo.

„Kupac je uložio reklamaciju na veš-mašinu, jer je prestala da radi, i tražio je zamenu uređaja za novi. Do tog kvara je došlo nakon 16 meseci od kupovine, što znači da nije istekao zakonski rok saobraznosti od dve godine. To je period u kom trgovac treba da obezbedi ispravnost proizvoda“, opisuje problem Alfirović.

Prodavac je, kako kaže Alfirović, u odgovoru na reklamaciju naveo da je pokvaren remen na veš-mašini. Ocenio je da je to neznatna nesaobraznost i insistirao na tome da se problem reši popravkom, što nije bilo u skladu sa zakonom.

„Propisano je da je popravljanje proizvoda u tom roku, od dve godine od trenutka kupovine, jedino moguće ako se sa tim saglasi potrošač. Kupac je odbijao da to prihvati, jer je konstatovano da se pokvario kaiš i da za tu neispravnost nije kriv potrošač“, ističe on.

Nakon intervencije NOPS-a, koji je trgovcu predočio da su njegovi zahtevi suprotni zakonu, veš-mašina je zamenjena.

PRAVA POTROŠAČA

SAOBRAZNOST se daje na ispravnost uređaja. Trgovac odgovara za nesaobraznost proizvoda u roku od dve godine od trenutka kupovine. Ukoliko se, iz bilo kog razloga, pojavi nesaobraznost u prvih šest meseci od kupovine, potrošač ima pravo na popravku proizvoda, zamenu, raskid ugovora, odnosno povraćaj novca, kao i na mogućnost umanjenja cene. Posle roka od šest meseci reklamacija kupca može da se reši popravkom ili zamenom za nov proizvod.

Izvor: Večernje novosti

Foto: Pixabay