Tri tipa klijenata koje bi trebalo izbegavati

PinterestFacebookTwitterShare

Uglavnom je dobra stvar imati klijente i mušterije, pa čak i kada su teški za saradnju ali postoje tri tipa klijenata koji jednostavno nisu vredni vašeg vremena i napora, kaže Geoffrey James, preduzetnik i autor knjige  ‘Business Without the Bullsh*t: 49 Secrets and Shortcuts You Need to Know’.

Ovo su tri tipa klijenata koje bi trebalo izbegavati :

Pijavice

Ovi kljijenti od vas izvuku sve ideje i rešenja, a zatim uposle nekog drugog da im uradi posao. Konkurencija će vrlo rado oboriti cenu, kada im klijent dođe sa gotovim idejnim rešenjem ili planom rada.

Kako da ih uočite: Kada vas klijent zamoli da im uradite posao koji bi inače naplatili, predložite im da potpišu ugovor koji bi sprečio korišćenje vašeg rešenja ukoliko vas ne bi unajmili da obavite posao. Ukoliko klijent odbije, vrlo verovatno je hteo da vas iskoristi.

Igrači

Ovo su klijenti koji vas koriste kako bi ugovorili što bolju cenu sa firmom sa kojom zapravo žele saradnju. Traže od vas da ponudite što nižu cenu kako bi kompanija koju žele da unajme, iz razloga koji nema veza sa novcem, bila prinuđena da obori svoju cenu.

Kako da ih uočite : Neophodno je da se dobro raspitate o svom klijentu i njegovom odnosu sa konkurentskom firmom, a zatim da odlučite da li se isplati da trošite svoje resurse na bitku koja je već izgubljena.

Bombaši

Ovi klijenti će pokušavati da vas zastrašuju, da vas blate u javnosti i generalno da se ponašaju neprofesionalno. Radeći sa ovakvim klijentima gubićete mentalnu i emotivnu energiju na njihovo ponašanje, umesto na posao.

Kako da ih uočite : Bombaši ne bacaju bombe samo kada ste vi u njihovoj blizini, oni to rade i pred svojim zaposlenima. Pa tako, ukoliko primetite da su njihovi zaposleni izuzetno obazrivi, vrlo verovatno imate posla sa bombašem.