Akcijski plan za kompanije – kako PREŽIVETI period krize koronavirusa

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Epidemija koronavirusa naterale je mnoge firme na iznenadne i neočekivane promene u načinu organizovanja svog rada. S obzirom na to da se sve dogodilo prilično brzo, mnoge od njih odluke donose u hodu, bez ikakvog plana.

Cilj akcijskog plana je da se pomogne sistemu da ostane stabilan i da male, uslužne kompanije prežive. Sigurno će biti profitera koji će želeti da zarade kratkoročno, ali treba ih izbegavati i upozoriti da sada nije vreme u kojem se teži zaradi, već preživljavanju.

Vaši poslovni saradnici će biti tu i nakon što prođe ova situacija i bitno je da budete maksimalno korektni prema svima, što najviše uključuje transparentnost jer se tu radi o finansijskoj egzistenciji mnogih ljudi.

Ako svi zajedno ravnomerno podnesemo teret novonastale situacije, i poslodavci i zaposleni, imaćemo gde da se vratimo nakon stabilizacije i normalizacije poslovanja.

Ovo je predlog AKCIJSKOG PLANA:

– Napravite projekcije novčanog toka u iduće dve, četiri, osam, 12 nedelja
– Projekciju troškova u idućem periodu
– Transparentnu komunikaciju sa zaposlenima o planovima za idući period
– Organizujte rad za koji nije potreban dolazak na lokaciju – omogućite radnicima osnovna sredstva za rad

Ako problem s novčanim tokom dolazi za nedelju ili dve, ODMAH s radnicima dogovorite odsustvo i po potrebi NEPLAĆENO odsustvo. Cilj je smanjiti troškove i sačuvati radna mesta. U ovom periodu je važno da radnici imaju za osnovne troškove života, najviše za hranu i potrepštine.

NE SMANJUJTE RADNICIMA PLATE BEZ ANEKSA UGOVORA O RADU
– Marketinške i slične aktivnosti smanjite na minimum
– Transparentno pričajte s kupcima i dobavljačima, budite razumni u predlozima
– Odobrite kratkoročni moratorijum plaćanja kupcima
– Tražite kratkoročni moratorijum plaćanja ključnim dobavljačima
– Objasnite dobavljačima koji nisu ključni kašnjenja u plaćanjima
– Država treba s bankama da dogovori moratorijum na kredite (fizičkim i pravnim licima)
– Ako je moguće, dogovoriti kratkoročno sniženje cene ili odlaganje plaćanja iznajmljivanja poslovnog prostora, ili ga u potpunosti otkažite ako je trošak značajan
– Imajte strpljenja i razumevanja za sve što dolazi

Ovaj plan bi trebalo da pomogne da se spasi što je moguće više poslovnih subjekata koji ulaze u jako izazovno razdoblje, a posledično tome i radna mesta. Svi treba da se pripreme na vreme i smanje posledice koje će malo preduzetništvo pretrpeti.

Sve informacije o koronavirusu možete pronaći u posebnoj rubrici na našem sajtu COVID-19.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay