Bil Gejts OTKRIVA: Uspeo sam tek kada sam naučio ovu VAŽNU LIDERSKU VEŠTINU

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta AP

Među mnogim naučenim lekcijama iz života i poslovanja, suosnivač Majkrosofta Bil Gejts rekao je nešto što može biti od koristi svakom zauzetom lideru: Naučite bolje da delegirate.

Gejts priznaje da mu delegiranje u ranim danima Majkrosofta nije bilo jača strana. Ipak, znao je da njegova opsesija programiranjem nije održiva ako kompanija treba da se širi, pa je morao da veruje sposobnostima drugih programera.

Zapravo, Gejts je morao da nauči da se preda. Kako je Majkrosoft rastao, tako je rasla i njegova odgovornost u pogledu upravljanja. Tada je otkrio da takođe mora da nauči i da delegira „svoje slabosti“ – poput upravljanja ljudima u poslu – onima kojima su one jača strana.

Pet načina za uspešno delegiranje

Da li se i vi suočavate sa problemima koji su mučili Gejtsa u njegovoj mladosti? Ako vam posao raste izvan vašeg kapaciteta, prestanite biti „usamljeni rendžer“. Imati sjajan tim pored sebe je prvi stub uspešne delegacije za lidera. Mora se uspostaviti i dvosmerno poverenje kako bi se lider osećao ugodno delegirajući i deleći odgovornosti.

Iako je potreban određeni nivo strpljenja, delegiranje zadataka efektivno dovodi do toga da se zaposleni osećaju korisnim, osnaženim i važnim za funkcionisanje organizacije.

1. Dajte ljudima “zašto” iza vašeg razloga

Članovi tima koji ne razumeju zašto je određeni zadatak bitan i kako se u njega uklapaju neće mnogi za njega ni brinuti. Lideri koji delegiraju dobro daju članovima tima kontekst o tome šta je u pitanju, šta se dešava, kako se delovi uklapaju u širu sliku i zašto je to važno. Ističući važnost i jedinstvenost određenog zadatka i predstavljajući ga kao priliku za partnerstvo, lideri povećavaju motivaciju zaposlenih.

2. Inspirišite posvećenost jasnim ciljevima i očekivanjima

Da bi vaši zaposleni bili posvećeni i entuzijastični pokažite koja je njihova uloga i doprinos u ostvarivanju cilja kompanije. Zatim s velikom jasnoćom saopštite sva očekivanja za potpuno razumevanje. Na kraju, uverite se da su razumeli i naterajte ih da ponove ono što su čuli, kako biste bili sigurni da je sve kristalno jasno.

3. Delegirajte pravoj osobi

Važno je znati kome da delegirate, jer su iskustvo, znanje i veštine važne za svaki delegirani zadatak. Da li ste dovoljno upoznati sa svakim članom tima da biste znali njihovo znanje, veštine i čak preferirani stil rada? Da li ste upoznati sa trenutnim radnim opterećenjem ovog pojedinca kojem želite da delegirate? Ima li vremena da preuzme više posla?

4. Fokusirajte se na rezultate

Usredsredite se na ono što je postignuto, umesto da se zaglavite u detaljima oko posla i kako to treba izvesti prema vašim metodama. Dozvolite slobodi kreativnosti i snazi i stilu svakog pojedinačnog saradnika da blista umesto da samo izvršava vaš način postupanja. Ako član vašeg tima ima određenu kontrolu nad procesom i donošenjem odluka, biće angažovaniji, uspešniji i imaće više poverenja.

5. Dajte priznanje tamo gde je zasluženo

U ljudskoj je prirodi da svako želi da bude prepoznat od menađera, nadređenog zbog dobrog i napornog rada. A to je dobro i za naš mozak. Hemijski dopamin, neurotransmiter proizveden u mozgu, stimuliše delove mozga koji procesuiraju nagrade i stvaraju pozitivne emocije poput zadovoljstva i uživanja. Ako pohvalite, nagradite zaposlenog za dobre rezultate, to će biti dobro i za vaš posao. Nedostatak prepoznavanja je treći najčešći razlog zbog kojeg zaposleni odlučuju da napuste svoje poslodavce, prema istraživanju kompanije Achievers na više od 1.000 ljudi.

Izvor: BIZLife

Foto: Beta AP