ČETIRI velike istine: KAKO da vaš posao ISTRAJE?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Svako može da započne neki posao. Ali voditi uspešan posao dugi niz godina je sasvim druga priča. Često ćete čuti preduzetnike kako se žale na razne izazove na koje pristajete kada osnujete svoju firmu, ali retko ko od njih nudi rešenje za svaki od izazova.

Statistički podaci govore da SVAKI biznis koji započnete može da propadne, ČAK i ako „preživi“ prve, najteže godine, piše Inc. Tajna je u tome da vas svi ti podaci ne obeshrabre. Možda zvuči kao kliše, ali ni Stiv Džobs ni Arijana Hafington nisu uspeli iz prvog puta.

Mendi Gilbert, osnivač i direktorka kompanije Creative Niche, koja uspešno posluje već 17 godina, podelila je za Inc. ČETIRI tajne – kako da vaš biznis istraje:

1. Nikada nemojte prekršiti obećanje

Mnogi preduzetnici odmah u startu prave grešku tako što obećaju klijentima mnogo više od onoga što mogu da ispune. Koliko god vam se ne čini da je tako, obećanje je zlata vredno i ne uzima se zdravo za gotovo. Ljudi pričaju! I kada se pročuje da vaš proizvod ili vaša usluga nije toliko dobra koliko vi pričate da jeste, vrlo je teško oporaviti se od toga.

2. Cenite svoje zaposlene

Ako zaista želite da vaš biznis traje i da raste, uložite u zaposlene! Ljudi su ključni. Pronađite dobre, vredne i talentovane ljude i zajedno možete osvojiti svet. Bez obzira na veliku stopu nezaposlenosti, ljudi neće da rade za male pare ili za džabe. Kada pronađete dobre radnike, pružite im sve moguće uslove – dobra plata je imperativ. Ako su oni zadovoljni, bićete i vi.

3. Nemojte da se obeshrabrite

Nije tajna da se na svakom poslu ljudi susreću sa problemima i preprekama. Tek što ste sredili sve, pojavi se iznenadni problem (kako se to danas popularno zove „izazov“). Ako želite da vaš biznis potraje i da raste, ne smete da se obeshrabrite kod svakog sitnog problema na koji naiđete, jer biće ih dosta. Pravićete mnogo grešaka, naročito u početku. Sve što možete da uradite jeste da iz tih grešaka izvučete lekciju.

4. Održite kontakte

Mnogi biznismeni i preduzetnici su u kontaktu sa klijentima samo dok im trebaju. Međutim, kada potpišu ugovor i dogovore sve, kontakt se prekida i traže se novi klijenti. To je pogrešno na više nivoa. Održavajte kontakt čak i sa vašim bivšim klijentima – to je ljudski, a ne znate šta će od toga ispasti na kraju. Da li će njima biti potrebna vaša pomoć ili vama njihova. Kada ste u kontaktu sa svima njima, prvo će se setiti vas kada im neko traži preporuku.

Izvor: BIZLife/Inc.com

Foto: Pixabay