Da li šaljete PROPRATNO PISMO na konkurs za posao i zašto je važno da šaljete

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

S obzirom na dostupnu modernu tehnologiju zapošljavanja, mnogi koji apliciraju za neki posao mogu da pomisle da se njihove prijave jednostavno automatski skeniraju, umesto da ih direktno pregleda menadžer za zapošljavanje.

Međutim, novo istraživanje pokazuje da to nije slučaj.

Prema studiji softverske kompanije ResumeLabs, 83 procenata menadžera za zapošljavanje misli da popratna pisma imaju značajan uticaj tokom procesa donošenja odluka.

Iako menadžeri za zapošljavanje propratnim pismima pridaju veliku važnost, većina kandidata – otprilike šest od 10 – ne dostavlja propratna pisma uz svoje prijave, bez obzira na to da li se u oglasu za posao traži ili ne.

Propratna pisma mogu da pomognu vašem timu da prepozna najbolje kandidate koji su zaista motivisani da rade.

Iako ne treba automatski otpisati podnosioce zahteva koji preskoče ovaj važan korak, bitno je prepoznati kvalitetno propratno pismo.

Evo nekoliko saveta kako olakšati pregled prijave i propratnog pisma vama i vašem timu:

1. Filtrirajte prijave

Nije svaki kandidat koji se prijavi za posao – uključujući i one koji odvoje vreme da napišu propratno pismo – automatski kvalifikovan za tu poziciju. Izbegavajte da trošite vreme na ručni pregled svake prijave i propratnog pisma korišćenjem filtera koji vam omogućavaju da automatski eliminišete kandidate koji nisu kvalifikovani za poziciju. Ukoliko treba da zaposlite nekog sa određenim sposobnostima možete to navesti kao „obavezno polje“, tako da samo kandidati koji ispunjavaju uslove mogu da nastave dalje sa prijavom.

2. Istražite šta ih motiviše da se pridruže vašem timu

 Studija ResumeLabs otkrila je da je vodeći faktor na osnovu kog menadžeri zapošljavaju tokom čitanja propratnog pisma motivacija kandidata za pridruživanje kompaniji.  Ako je popratno pismo prilično uopšteno, bez ikakvih posebnih detalja vezanih za vašu kompaniju, velike su šanse da je on/ona jednostavno poslao/la isto propratno pismo na nekoliko različitih adresa. Na kraju, to može da znači da jednostavno traže novi posao, a ne da posebno žele da se pridruže vašem timu.


Kada čitate propratna pisma, obratite pažnju na sadržaj koji jasno stavlja do znanja da kandidati žele da rade za vašu kompaniju. Na primer, podnosilac zahteva može da istakne da su motivisani misijom vaše kompanije, da se poklapaju sa vašim specifičnim osnovnim vrednostima ili imaju neku vrstu veze sa korisničkom bazom kojoj služite. Navođenje ove vrste informacija u propratnom pismu znači da su kandidati sproveli malo istraživanje vaše kompanije i da će želeti dodatno da se angažuju.

3. Uporedite iskustvo i ciljeve kandidata sa vašim potrebama

Kandidati će pronaći načine kako da usklade svoje prethodno iskustvo i ciljeve karijere sa podacima navedenim u opisima posla.  Prema ResumeLabs studiji, 50 odsto menadžera koji zapošljavaju otvaraju popratna pisma kako bi saznali više o karijernim ciljevima kandidata i shvatili zašto traže novu poziciju. U popratnim pismima potražite informacije koje će da povežu biografiju kandidata sa onim što se traži od vaših otvorenih pozicija.

Ako vam treba dobar prodavac sa sjajnim pregovarački veštinama, kandidat, na primer, može da podeli anegdotu o tome kako je  u prošlosti pregovarao o naročito složenom sporazumu. Ili, ako zapošljavate menadžera, možda ćete naići na jakog kandidata koji je nekoliko godina bio administrativni pomoćnik i motivisan je da napravi korak u karijeri.

Za vaš tim presudno je da izbegavate žurbu prilikom procesa zapošljavanja ili rizikujete da zaposlite kandidata koji neće postići rezultate koji su vam potrebni.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay