Dragan Ilić za BIZLife: Meni uvek više vredi slobodan dan nego pare

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: BIZLife

Dragan Ilić i Gorica Nešović dokaz su da televizija ipak nije (skroz) ubila radijske zvezde. Prepoznatljivi vokali i “Buđenje“ uz koje počinjemo dan. Pre osam godina rešili su da krenu u sopstveni biznis i osnovali  radijsku produkciju „Super miš“. Po obrazovanju psiholog, po opredeljenju radijski voditelj – Dragan Ilić je za BIZLife progovorio o počecima svog poslovnog puta i posavetovao one koji na njega tek kreću.

“Gorica i ja odlučili smo da krenemo u sopstveni biznis i osnovali smo  „Super miš“ d.o.o.  2010. godine. To je izgledalo kao nekakav skok u hladnu vodu. Pripremali smo se 20 godina za taj trenutak.  Iz današnjeg ugla smatram da je to bila prava odluka, potpuno sam siguran u to. Za ljude koji danas razmišljaju o pokretanju neke svoje priče, ohrabrujem ih da to urade ranije, da ne čekaju. Ipak, ne treba kretati ni bez promišljanja. Mi smo znali i isplanirali sve što želimo da uradimo pre nego što smo se registrovali.  Neki su nam tada govorili da je pravljenje privatne radijske produkcije previše ambiciozno. U suštini, to je izazov. Posle 20 godina rada za nekog, ja sam  osetio ogromnu vrstu rasterećenja – imao sam kontrolu nad svojim proizvodom u samoj njegovoj proizvodnji i plasmanu. To je osećaj koji je potpuno fantastičan.”

Na kakve sve prepreke naleće neko ko pokušava da pokrene posao u Srbiji?

Papirologija, nejasni propisi, kašnjenja sa plaćanjem… To se jako postepeno i polako menja. Elektronsko poslovanje postoji samo na papiru. Još uvek vam klijenti traže da pošaljete original sa pečatom. Prepreka ima, ali je sve to i veliki izazov, ako ste sigurni u to što radite. I jedna važna stvar, nemojte da padnete u zamku, da uradite sve ono što drugi rade – da imate kancelariju, nekog ko se javlja na telefon, odštampane memorandume i ostale gluposti, sve te spoljne insignije biznisa. To je sve besmislica, vaš biznis može da bude u vašem mobilnom telefonu ili kompjuteru. Važno je ono što radite, kako radite,  da budete iskreni i da ne budete alavi.

Može li da se zaradi i preživi od radijskog biznisa u Srbiji?

Može. Možda je glupo da kažem da smo postali brend, ali jesmo. Bili smo i ostali prepoznatljivi. Nismo morali da ljudima previše objašnjavamo šta mi to pravimo.  Svi su probali taj naš proizvod, taj naš „leba“,  i svideo im se. A mi smo se potrudili da  ne prodajemo buđav „leba“, da stalno bude svež.

Čime bi se bavio da nije radijske produkcije, kojom vrstom biznisa?

Bavio bih se proizvodnjom hrane, ja tako vidim svoju penziju. Već imamo malu proizvodnju, ali to je isključivo za porodicu i prijatelje, pravimo vino, sušimo pršut. Ja to vidim kao mogućnost da radim sa mojim šurakom – Dušanom Šaponjom – “ciklotroncem”, on je tehnolog, a to ljudi ne znaju. On nam je glavni konsultant, on nam određuje sve oko prodaje vina. Posle ovolikog prodavanja elektromagnetnih talasa u etru, voleo bih da imam nešto što je fizički proizvod.

Po struci si psiholog, pa možda imaš i neki pravi, stručni recept za prevazilaženje poslovnog stresa?

Da imate život osim posla, da imate i nešto drugo – porodicu, ljubav, hobi, kućnog ljubimca. U današnje vreme ne postoji radno vreme. Morate da imate neki svoj život koji je u stvari pravi život. Kvalitet svog života ne treba da merite novcem, nego količinom vremena koje možete da izdvojite za sebe i sebi drage ljude. Meni uvek više vredi slobodan dan nego pare.

Izvor: BIZLife

Foto: BIZLife

Piše: Bojana Milovanović

Komentari 1

  1. losmi

    “Kvalitet svog života ne treba da merite novcem, nego količinom vremena koje možete da izdvojite za sebe i sebi drage ljude”.
    Potpisujem!