Evo kako su Ajnštajn i Edison rešavali probleme – U SNU! (a možete i vi)

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Postoji naučno objašnjenje kako možete da iskoristite svoj polu-budni mozak da rešite probleme.
Većina nas koristi radne sate da reši zadatke, i u tome nema ničega lošeg. Ričard Brenson je, na primer, vizionar koji uspeh duguje sposobnosti da identifikuje probleme i da da odgovarajuća rešenja.

Nauka ima neke druge solucije a to je da potražite rešenja u snu – bukvalno. To se zove „uzjahati teta moždane talase“. Ne, ovde se ne radi o samo-hipnozi ili zen-meditaciji. To je čista nauka, i zaista funkcioniše, piše sajt Inc.com.

Četiri tipa moždanih talasa
Kako je edukator Ned Nerman objasnio, moždani talasi – „električna aktivnost koja potiče iz mozga“ – pojavljuju se u četiri stanja u zavisnosti od nivoa aktivnosti.

Kada smo najaktivniji, generišemo beta talase (na primer, za vreme intervjua za posao). Kada smo opušteni – na primer, kada smo završili veliki projekat i možemo da predahnemo – naš mozak prebacuje se na alfa talase. Četvrti stadijum je delta i pojavljuje se kada smo u dubokom snu.
Treći stadijum je teta, i tada se može najbolje rešiti problem.
Recimo, pojedinici koji (se) dosta voze autoputem dobijaju dobre ideje tokom ovih perioda kada su u „teta stanju“… Dok se kupamo, peremo zube, kosu… To je stadijum kada su radnje automatske i kada se mentalno možemo „odvojiti“ od njih. Stvaranje ideja i rešenja u teta stanju dešava se jer postoji „slodoban protok“ i javlja se bez cenzure i krivice,“ kaže Nerman.
U teta stanju nalazimo se i kada padamo u san ili kada se budimo, i kada smo između stanja aktivne budnosti i dubokog sna.

Postoji li dokaz da ovo zaista funkcioniše?
To što ćete iskoristiti vaš mozak kada je najpripremljeniji da vam da najbolje ideje nešto je što uspešni ljudi rade već stotinama godina. Umetnici kao što je Salvador Dali, pisci kao što je Meri Šeli i velikim mislioci znali su da je rani stadijum sna, kada teta talasi dominiraju u mozgu, najbolje vreme da kreativni sokovi slobodno teku.
Albert Anštajn i Tomas Edison takođe su se oslanjali na polu-budne momente da ponovo pređu velike ideje. Jutro, i veče (kada treba da zaspite) periodi su koji mogu da daju najbolje rezultate. Ono što je funkcionisali za Anštajna, može i za vas.

Tomas Edison

Tomas Edison

Kako možemo da iskoristimo teta talase?

1. Izaberite zadatak
Kada ujutru počinjete da budete svesni, dok su vam oči još zatvorene, a mozak pospan, mislite na najvažniji problem, ili zadatak sa kojim treba da se suočite. Nemojte da naprežete misli u bilo kom pravcu, samo ostanite fokusirani na temu. Vaš mozak je ove probleme stavio u pozadinu, ali kako počinjete da razmišljate, vaša podsvest će napraviti prolaz ka rešenju.
Možda će vam doći jedna ili dve korisne ideje. Poenta je da radite to svako jutro, da ovakvo razmišljanje pretvorite u rutinu.

2. Zapišite ono do čega ste došli…
… jer ćete ono što vam je palo na pamet brzo zaboraviti.

3. Pregled
Pratite svoje „teta misli“ tako da možete da se osvrnete na njih i posle nekog vremena i da pronađete određene obrasce. Možda pronađete da vam pomažu u kreativnom radu – u pisanju ili dizajniranju. Ili možda vam daju onu „oštrinu“ u komunikaciji.

Inspiracija i rešenja dolaze sa raznih strana. Probajte ovu metodu i možda vam otvori put ka nečemu za čim već dugo tragate.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Piše: N.V.