Istraživanja: Saradnja kolega manja zbog “otvorenog” kancelarijskog prostora

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Sve više se pojavljuju studije i istraživanja o kancelarijskom prostoru koji je danas popularan – otvoreni prostor u kojem zaposleni sede za svojim računarima, ali bez zidova koji ih dele od kolega. Kancelarije otvorenog tipa omogućavaju zaposlenima da vide i čuju svoje kolege tokom čitavog dana, tako da se pomisli da će sve to samo da ohrabri i razvije njihovu saradnju.

Međutim, prema Harvardovom istraživanju, takva vrsta kancelarijskog okruženja zapravo ima suprotan efekat – smanjuje vreme koje ljudi provode u razgovoru “licem u lice” i umesto toga ih navodi da više komuniciraju elektronskim putem.

Prethodne studije su pokazale da otvoreni koncepti kancelarija smanjuju produktivnost, delom zbog toga što se ljudi osećaju neprijatno održavajući ozbiljne poslovne razgovore u prisustvu velikog broja kolega.

Ali obrazloženje takvog dizajna je, pored smanjenja potrošnje na kancelarijskom prostoru, bilo i povećanje nivoa timskog rada.

Međutim, studija je na primeru dve kompanije koje su od kancelarija prešle na otvoreni prostor, pokazala da je interakcija zaposlenih opala za oko 70 odsto. Umesto da razgovaraju lično, učesnici studija su se “okrenuli” svojim telefonima i računarima.

Posle redizajna kancelarija, učesnici su poslali 56 odsto više imejlova jedni drugima, primili 20 odsto više mejlova, dok je upotreba instant poruka porasla za 67 odsto.

Buduća radna mesta. Način na koji radimo se veoma brzo menja. Sve više ljudi radi od kuće ili u kafićima, tako da svakako možemo očekivati od kompanija da “preskoče” otvoreni kancelarijski prostor.

Izvor: World Economic Forum

Foto: Pixabay

Piše: T.K.