Kako Bezos uči zaposlene da donose bolje odluke

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta

Sastanci u Amazonu, jednoj od najvećih kompanija na svetu, počinju tišinom. Tačnije, počinju tako što svi okupljeni čitaju beleške napisane na šest strana, kao priča, na temu zbog koje su se i sastali.

“Za nove zaposlene, to je veoma čudno početno iskustvo”, rekao je osnivač kompanije, Džef Bezos, jer nisu navikli da sede u tišini sa grupom rukovodilaca.

Kako je istakao, čitanjem na početku sastanka, svi počinju istim informacijama, a rezultat je da se ljudi unutar kompanije naviknu na donošenje odluka pisanjem priče.

On objašnjava da je pune rečenice teže napisati jer one imaju glagole, dok pasusi imaju teme. Kako kaže, ne postoji način da se napiše priča na šest strana ukoliko se ne razmišlja jasno.

U internoj imejl poruci svom timu 2004. godine, Bezos je objasnio zašto će “Power Point” prezentacije biti zamenjene narativnim beleškama.

“Narativna struktura dobrog memoranduma doprinosi boljem razmišljanju, boljem shvatanju najvažnijih stavki, ali i načinu na koji su stvari povezane”, napisao je Bezos.

Prema njegovim rečima, “Power Point” prezentacije izbacuju bilo kakav smisao povezivanja ideja.

Osigurao se da zaposleni shvate da je bitan način komunikacije, a ne pisanje.

Bezos je objasnio da te beleške nije lako napisati, da se najbolje beleške pišu uz saradnju kolega čak i po nekoliko dana.

Takođe smatra da se na taj način “štedi” vreme.

“Rukovodioci često prekidaju prezentacije postavljanjem pitanja. Kada neko drži prezentaciju oni postave pitanje i prekidaju govornika, a odgovor se možda nalazi na nekom od narednih slajdova. Kada čita beleške, ako na drugoj strani ima pitanje, zapiše ga, ali možda, na primer, već na četvrtoj dobije odgovor”, istakao je Bezos.

Izvor: BIZLife, Forbes

Foto: Beta

Piše: T. K.