Kako podstaći zaposlene da daju svoj MAKSIMUM

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Vaš entuzijazam je ključan, tako da nemojte štedeti na njegovom širenju!

Jednostavno rečeno, sjajni lideri su sjajni motivatori. Razvijanje veština motivatora uvećaće osećaj zadovoljstva zaposlenih i klijenata kao i šanse kompanije za uspeh.

Evo četiri načina na koja možete motivisati svoj tim da daju svoj maksimum:

1. Zapolite ljude koji dele vašu viziju.

Regrutujte ljude koji su inspirisani onim što vaša kompanija radi i kome vaša kompanija služi. Može se desiti da zaposlite ljude koji su kvalifikovani, ali koje je nemoguće motivisati, jer se njihove strasti i interesi jednostavno ne poklapaju s vašim.

Jednom kada se nađu na vašoj platnoj listi, vaš odnos postaje neprestana borba u kojoj dajete sve od sebe da ih motivišete, a oni daju sve od sebe da se tome odupru. Oni su jednostavno nemotivisani.

Ne mora da znači da su oni sami po sebi loši radnici – mogu stizati na vreme i pošteno raditi osam sati – ali jednostavno neće davati sto odsto sebe. Prilično je teško zapaliti plamen strasti kod nekoga ko radi samo za platu.

Ne ograničavajte postupak regrutovanja zaposlenih samo na CV i propratno pismo. Pokušajte da otkrijete zašto oni žele da posvete 40 sati nedeljno baš vašem poslu. Što su bliže deljenju vaše vizije, lakše ćete ih motivisati da daju sve od sebe.

2. Stvorite privlačno kancelarijsko okruženje.

Zanimljiv članak iz 2015. Harvard Business Review opisuje eksperiment u kojem je učestvovalo 100 studenata od kojih se traži da odrade komplikovan zadatak. Zadatak je zapravo nemoguće rešiti jer im je nepoznat; trebalo bi da odustanu od njega. Smisao eksperimenta bio je da se prati ko će prvi odustati.

Nakon dobijanja uputstava, studenti su podeljeni u dve grupe. Jedna grupa je smeštena u skučenu, neorganizovanu kancelariju; druga u urednu i prostranu. Zatim dobijaju uputstvo da započnu zadatak.

Obe grupe, iznervirane, na kraju odustanu, što je i poenta. Ali, studenti iz sređene kancelarijie se drže zadatka 1,5 puta duže od svojih vršnjaka iz skučene prostorije.

Zaključak? Ljudski mozak je programiran da više voli red od nereda. Ružno okruženje slabi našu koncentracijsku moć, pa čak može izazvati stres i učiniti da se osećamo kao da smo van kontrole.

Ne treba stvarati sterilne uslove, ali vaša uloga glavnog motivatora biće mnogo lakša ukoliko vaši zaposleni vole svoje okruženje. Cveće, na primer, može imati pozitivan uticaj. Zaposlenima bi takođe trebalo omogućiti da slobodno uređuju svoje stolove i tako izražavaju sopstvene ličnosti, ali vaš zajednički radni prostor treba da odiše spokojstvom umesto haosom.

3. Budite dobar primer.

Motivacioni lideri ne treba da traže od svojih sledbenika ono što ni sami nisu voljni da rade. Raspoloženje, bilo ono dobro ili loše, je zarazno. Raspoloženje lidera – posebno zarazno! Zato se potrudite da širite pozitivan stav.

Ako želite da vaši zaposleni na posao dolaze rano i sami treba da dolazite tada. Ako želite da se prema drugima odnose s poštovanjem i vi se tako ophodite prema njima. Budite vrsta lidera sa kojim se mogu poistovetiti i ceniti. Lakše će vam verovati da ste „bili na njihovom mestu“ ukoliko svakodnevno vide dokaze o tome.

4. Stvorite mogućnosti za napredovanje.

Uvek imajte na umu da ljudske ambicije nisu statične. Visoki, ambiciozni ciljevi zaista motivišu, dok poslovni ćorsokaci stvaraju ćorsokake. Vaši zaposleni bi trebalo da znaju da se može napredovati na lestvicama kompanije, a za to im treba dati alat i obuku za uspešan uspon. Uspostavite reputaciju lidera čiji sledbenici napreduju ka većim i boljim stvarima i više nikada nećete imati problema sa zaposlenima!

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay