Komunikacijske veštine velikih lidera

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Skoro je nemoguće postati veliki lider bez dobrih komunikacijskih veština. Ali velika je razlika u odličnom govorniku i odličnom komunikatoru.

Retko gde se akademski izučava veština komuniciranja, uglavnom je sve usmereno na bogaćenje rečnika, gramatiku ili javni nastup.

Ako razmislite, svi svetski liideri su vrhunski komunikatori. Možda govore o svojim idejama, ali to rade na takav način da razgovaraju sa vašim emocijama i namerama. Oni razumeju da ako njihova poruka ne dopre u potpunosti do slušalaca, onda neće biti shvaćeni.

Forbes navodi da bi trebalo pratiti neke tehnike kako bi vam komunikacija postala znatno bolja:

1. Postavite stvari lično. Prestanite da razgovarate korporativno i počnite da na razgovor gledate zaista kao na dijalog a ne monolog. Što je razgovor ličniji i što ste više uključeni, to će on biti efektniji.

2. Budite jasni. Jednostavno i sažeto je uvek bolje od komplikovanog i zbunjujućeg. Vreme nikada nije bilo toliki luksuz kao što je danas. Morate razumeti vrednost jasnoće i kratkog izražavanja.

3. Fokusirajte se da “dajete i uzimate”. Najbolji komunikatori nisu samo stručnjaci u učenju i prikupljanju informacija dok komunicirjau već su sposobni i za prenošenje ideja, inspirativne akcije i širenja svoje vizije. Kada se usredsredite na doprinos više od primanja informacija, postigli ste cilj.

4. Budite “otvorenog uma”. Ljudi se često plaše suprotnih stavova, kada je to nešto što bi trebalo da bude istinito i zanimljivo. Uđite u dijalog sa nekim ko vas izaziva, razvija i suočava sa nečim drugačijim. Zapamtite da tu nije mišljenje ono što je važno već spremnost da se uči i raspravlja otvorenog uma.

5. Zamenite ego empatijom. Lideri treba da razumeju da će pokazivanje empatije i određenog nivoa transparentnosti, umesto “osmišljene fasade” preokrenuti ljutnju u poštovanje a sumnju u poverenje.

6. Čitajte između redova. Postati lider ne podrazumeva da postanete i retoričar. Potrebno je da razumete ono što nije rečeno i viđeno.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay