Neorganizovani ste? 5 SAVETA koji će pomoći da bolje UPRAVLJATE VREMENOM

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Prateći ovih PET SAVETA možete naučiti da bolje upravljate svojim vremenom bez obzira na to koliko ste neorganizovani.

Procenite kako provodite svoje vreme

Ponekad vam se čini kao da nemate dovoljno sati u danu da biste stigli da završite sve svoje obaveze, odradite posao u zadatom roku ili samo da biste uživali u stvarima koje vas opuštaju?

Razlog zašto niste uspešni u upravljanju svojim vremenom može biti vaš način života. Na primer, ako radite 12 sati dnevno trebalo bi da utvrdite zašto. Ako preuzimate previše zadataka počnite da deo prosleđujete drugima. Možda radite 12 sati dnevno zbog toga što ste na svakih pet minuta na mobilnom telefonu, zato probajte da isključite telefon i na taj način ćete odraditi više u kraćem vremenskom periodu. Prvi korak u upravljanju vremenom je procena kako provodite vaše vreme svakodnevno. Počnite da koristite aplikacije za praćenje vremena ili uzmite papir i olovku i zabeležite šta ste radili, kada i koliko dugo.

Pametno organizujte svoje vreme

Upravljanje vremenom je zaista teško, zato ukoliko želite to uspešno da radite možete da koristite planer.  Od velike je važnosti da imate kalendar kako biste što bolje rasporedili vreme, kao i da biste se podsetili na neke važne događaje ili zadatke od velike važnosti. U svoje planere zapisujte listu svakodnevnih aktivnosti poput sastanaka, rokova projekata, društvenih događaja i slično. Nemojte planirati aktivnost za svaki sat u danu jer to može biti frustrirajuće. Potrebno je imati i malo vremena za odmor kao i za neočekivane situacije.

Planirajte, ostavljajte prioritete i dovršite zadatke

Mnogo ljudi ne uspeva pravilno da upravlja vremenom upravo zato što nisu planirali, postavljali prioritete i dovršavali zadatke. Rešenje ovog problema leži u stvaranju rutine. Za početak, to može biti kreiranje nedeljnog rasporeda s najvažnijim zadacima. Za njih postavite odgovarajuće vremenske rokove, budite konzistentni i držite se istih okvira kroz celu nedelju. Na primer, ako proveravate vaše mailove u 8 sati ujutro i narednih dana to činite u isto vreme.

Izbacite loše navike

Jedan od potencijalnih razloga vaše neorganizovanosti neretko su i loše navike koje ste razvili tokom vremena, a koje vas sprečavaju u dobroj organizaciji. Kako biste naučili bolje da upravljate svojim vremenom neophodno je da se rešite tih istih navika, poput preuzimanja više posla nego što možete da izvršite. U takvim situacijama naučite da kažete ne.

Nemojte da se oslanjate na svoje pamćenje jer koliko god ono dobro bilo može da vas izneveri. Sa sobom uvek nosite beležnicu kako bi mogli sve da zapišete, od vaših misli i ideja do raznih svakodnevnih beleški.

Multitasking je, iznenađujuće, takođe jedna od loših navika. Radeći više stvari odjednom nije efikasno, jer teže dovršavamo zadatke pred nama, konstantnim prebacivanjem misli s jednog zadatka na drugi. Zato je potrebno da se fokusirate na dovršavanje jednog po jednog zadatka.

Naučite kako da upravljate stvarima koje odvraćaju pažnju

Ponekad će biti trenutaka kada će na vaše vreme da utiču brojni spoljašnji faktori, poput neočekivanih gostiju ili sastanka. Prema tome, postoji nekoliko načina kako da upravljate tim stvarima koje odvraćaju vašu pažnju. Jedan od njih je postavljanje tačnog vremena kada odgovarate na telefonske pozive ili mejlove, pa kada ste na poslu isključite sve notifikacije koje mogu da vas ometaju. Drugi način je da utvrdite vreme kada ste slobodni za interakciju.

Izvor: Poslovni puls

Foto: Pixabay