Predviđanje – važan korak pre svakog poslovnog sastanka

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Predviđanje ili „gledanje unapred“ je oduvek imalo veliki značaj u poslovanju preduzeća ali i  sa aspekta ekonomskih kretanja, kako na mikro tako  i na makro nivou.  Primer za to su i velike kompanije koje imaju predviđanje na dnevnom, nedeljnom, mesečnom, godišnjem pa i desetogodišnjem nivou.

Ono što je dobro jeste da se predviđanje može primeniti na svaki segment poslovanja pa i u slučajevima kada idemo na poslovni sastanak. Evo nekoliko primera koji nam pokazuju šta sve moramo predvideti pre nego krenemo na poslovni sastanak:

  • Predvideti pitanja koja bi nam sagovornik mogao postaviti kao i primedbi koje bi nam mogao uputiti. Kako bismo to uspešno uradili, prvo se moramo postaviti u poziciju našeg sagovornika i celokupnu situaciju sagledati iz njegovog ugla ili još bolje iz neutralnog ugla, a sve sa ciljem da unapred spremimo adekvatne Isto tako, ako predvidimo primedbe koje bi nam druga strana mogla uputiti onda možemo unapred pripremiti argumente i činjenice koje će pomoći da kvalitetno odgovorimo na njih.
  • Predvideti ustupke koje bi druga strana mogla zatražiti od nas a sve u cilju da unapred osmislimo strategije i planove za dalje delovanje.
  • Predvideti moguće razlike i tačke neslaganja. Najčešće se radi o razlikama u tumačenjima i razmišljanjima. U svakom slučaju, moramo dobro proceniti gde se to razlikujemo, i da li postoji nešto što nismo na isti način definisali, jer ako postoje razlike u definisanju pojma onda postoje razlike i u njegovom tumačenju.
  • Predvideti interese koje bi druga strana mogla imati ukoliko prihvati naš predlog ili ponudu. Ovo je naročito važno jer druga strana ponekad ne uzme u obzir sve okolnosti i ne sagleda sve moguće aspekte potencijalne saradnje.
  • Predvideti alternative, opcije i mogućnosti druge strane. Zašto je važno da znamo koje alternative ima druga strana? Zato što od poznavanja alternative druge strane zavisi sa kakvom ponudom ćemo izaći na teren. Pri tom, najvažnije pravilo je: ne plašiti se ako druga strana ima dobru alternativu, jer je altrnativa promenljika kategorija.

Piše: Dijana Carić – ekspert za pregovaranje i autor knjige „Umetnost pregovaranja“

 

 

 

 

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay