Jasni poslovni zadaci uslov za bolje i jeftinije poslovanje

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Teško je tačno utvrditi koliko vremena, novca ili produktivnosti kompanije gube zbog toga što menadžment posluje nejasno, ali količina novca je veoma velika, piše Forbes.

To se odnosi, kako kažu, na situacije u kojima zaposleni potpuno zbunjeni izađu sa sastanka na kome su dobili novi zadatak, jer im nije jasno objašnjeno šta treba da rade.

Dakle, šta se mogu učiniti i poslodavac i zaposleni kako bi uneli više jasnoće u procese podele zadataka? Nije teško, samo zahteva malo logike i marljivosti.

Menadžeri bi trebalo da budu sigurni da kada daju novi zadatak zaposlenima, da ga daju u adekvatno vreme. Trebalo bi na primer, izbegavati slanje zadataka sa aerodroma ili kratkih pauza na konferencijama.

Trebalo bi tačno da objasne šta su ciljevi projekta, ključni rezultati, rok i vođenje projekta. Trebalo bi otkloniti sve neizvesnosti u vezi sa novim zadatkom.

Forbs navodi da bi menadžer trebalo da, kada postavi novi zadatak, pita zaposlene da mu kažu ako postoji bilo šta što ne razumeju u vezi sa njim, kao i da objasni zaposlenima da nijedno pitanje “nije loše pitanje”.

Zaposleni sa druge strane, osim što bi trebalo dobro da znaju svoj posao, trebalo da traže što detaljnije informacije o projektu.

Nikako ne bi trebalo da oklevaju da zatraže dodatne detalje o ciljevima, isporukama, rokovima, tako da kada krenu u novi zadatak tačno znaju “gde idu”.

Uspešan menadžment podrazumeva “zdrav razum”, a to ne znači da se obično i praktikuje, navodi Forbs.

Izvor: Forbes

Foto: Pixabay