Zašto brendovi u ovoj godini moraju da budu “ljudski” više nego ikada

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kako ulazimo u ovu godinu svaki razgovor koji vodimo u vezi sa poslovnom budućnošću svodi se na veštačku inteligenciju, automatizaciju, robotizaciju i slično. Sve te inovacije vode ka smanjenju povezanosti sa saradnicima, potrošačima i širom zajednicom.

Danas potrošači uglavnom vole da komuniciraju sa aparatima više nego sa ljudima, kolege uglavnom rade od kuće a društvene organizacije pre komuniciraju preko društvenih mreža nego uživo.

Ne možemo da zaustavimo takav progres, ali ono što možemo i treba da radimo jeste da se suprotstavimo štetnim elementima tih inovacija i da se ponašamo više “ljudski” u svemu što radimo.

Nema to mnogo veze sa time da je potrebno više ljudskog kontakta. Stvar je u tome što je prava – živa komunikacija dobra za posao. Zapravo, to vam može biti konkurentna prednost – u svetu u kom se svi koncentrišu na digitalno i na veštačku inteligenciju, izdvojite se “ljudskim ponašanjem”.

Evo kako u poslu možete biti više čovek u 2019. godini:

Pojačajte ljudsku povezanost sa zaposlenima.

Na svetskom nivou raste procenat ljudi koji rade na daljinu. Dok menja način na koji radimo, tehnologija utiče na našu komunikaciju i povezanost sa saradnicima. Tehnologija kreira iluziju povezivanja, ali nas je učinila manje produktivnim a više usamljenim. Zbog svega toga je neophodno stvoriti više socijalizovanu radnu sredinu. To može uključiti jednostavne stvari poput proslave rođendana zaposlenih ili zajedničkih volonterskih akcija. Kada saradnici rade nešto zajedno van posla, to stvara jaču vezu među njima, a to vodi većoj lojalnosti.

Re-humanizujte servis za korisnike.

Nema zaustavljanja “voza” veštačke inteligencije (artificial intelligence – AI), to je svima jasno. Ali takav način rada teže može da osvoji korisnika za razliku od “toplog” ljudskog pristupa. Osim ljudske interakcije kroz koju se problemi rešavaju kreativno i brzo, profesionalci takođe mogu da prilagode rešenja individualnim potrebama. I na ovom polju možete misliti na konkurentnu prednost koju vam može doneti servis za korisnike koji bi razumeo njihove potrebe, navike i život, bez obzira na to da li vam AI može olakšati posao.

Stvorite veze sa društvenom zajednicom.

Svaki brend ima svoju zajednicu, a osnovna greška je povezivanje sa članovima zajednice samo kada postoji problem. Brendovi treba da budu stalno angažovani na stvaranju velikodušne i emocionalne veze sa zajednicom. Potrebno je zajednici pokazati da u kompaniji rade ljudi, što će polako, ali dugoročno uticati na razvijanje posla.

Izvor: BIZLife/fastcompany.com

Foto: Pixabay

Piše: T. K.