Zašto timovi ne funkcionišu i kako rešiti problem?

PinterestFacebookTwitterShare

Piše: Hans Buster, osnivač Synergy Talents i profesionalni kouč

Da li biste rekli da je vaš tim maksimalno produktivan? Stvaranje savršeno funkcionalnog tima nije lako, naročito ako je reč o velikom timu, sa puno različitih ličnosti, ciljeva i uloga. Kako da svi budu srećni a da tim kreira dobre poslovne rezultate pitanje je koje muči veliki deo poslovnog sveta.

Neki od najčešćih problema na koje nailazim i koje kroz svoj rad prevazilazim su sledeći:

  1. Nejasna podela uloga

Dovodi do nastanka konflikata, bespotrebnog rasipanja energije i vremena. Članovi tima moraju da se slože ko će raditi određene poslove i kako se donose i modifikuju odluke u timu. Nedavno je jedan tim menadžera zatražio koučing pomoć jer im je produktivnost bila na niskom nivou. Da bismo kolege i ja uočili gde je problem i eliminisali ga, najpre smo posmatrali jedan njihov timski sastanak. Između ostalog, komunikacija je trajala predugo – svako je pričao sa svakim i nije se znalo ko je za šta odgovoran. Zatim smo im rekli sve uočene neefeikasnosti i počeli da radimo na njihovom otklanjanju. Na kraju, tim je uspeo da napravi bolju podelu uloga, unapredi sopstvenu dinamiku, sposobnost planiranja i značajno poveća produktivnost, odnosno skrati vreme za sastanak sa 3 na 1 sat.

  1. Neefektivno liderstvo

Problem koji uzrokuje i nejasnu podelu uloga. Neefektivan lider je onaj koji ne komunicira dovoljno. Ako hoćeš da vodiš tim, moraš najpre da znaš ko se u njemu nalazi. Lider mora da poveže tim kroz efektivnu komunikaciju i da je razvija. On mora biti spreman da stalno ponavlja zbog čega je nešto bitno da se uradi, a ne samo šta, a njegove poruke moraju biti lako razumljive svima (onima u vrhu, kao i onima na dnu hijerarhijske lestvice). Daću vam jedan primer iz prakse. Grupa top menadžera u jednoj organizaciji imala je slabu komunikaciju sa menadžerima na nižim nivoima. Komunicirali su samo između sebe što je dovelo do neslaganja u ciljevima i lošem sprovođenju planova. Kada smo primenili određene tehnike koučinga, došlo je do poboljšanja vertikalne komunikacije, razvoja kreativnosti i bolje implementacije planova.

  1. Nezainteresovanost za druge poslove

Da, bitno je da postoji jasna podela uloga i da svi imaju svoja zaduženja, ali je jako važno da se ne vuku suviše oštre granice među poslovima. Neophodan korak za timski rad je ispoljavanje interesovanja za druge poslove koji su povezani sa poslom koji se obavlja. Na taj način kreira se neophodna sinergija, jer se dozvoljava da kruži kreativna energija, da se iznose novi pristupi i mišljenja. Prošireni okvir odgovornosti pomaže stvaranju zajedničkog interesa, bržem rešavanju problema i boljim rezultatima.

  1. Zanemarivanje individualnih razlika

Uspešan tim ima sluha za potrebe svakog njegovog člana. Nekada je potrebno dozvoliti ljudima da rade na način koji će im omogućiti da pruže najveći doprinos. Tako smo imali zahtev da pomognemo zaposlenom koji je pokazivao nekonzistentnost u radu, poteškoće u komunikaciji sa ljudima i uklapanja u radni kolektiv, ali je sa druge strane davao dobre poslovne rezultate. Nakon što smo uradili procenu i napravili profil koji je ukazao na radne i motivacione osobine ovog zaposlenog, ustanovili smo da se radi o profilu koji zahteva potpunu nezavisnost u radu. Zaposleni je nakon ove procene dobio odvojenu kancelariju i tako unapredio sopstvenu motivaciju za rad i rezultate.

Sa kojim problemima u timskom radu se vi susrećete?

Prevaziđite probleme u timu uz pomoć Synergy Talents-a