Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BMW Biznis liga – Melanija Pavlović: „Ako adrenalin ne radi, čovek ne daje 100% sebe“

    Melanija Pavlović, generalna direktorka JAF Srbija

    • Koliko je u pobedi važna brzina, a koliko strategija?

    Kada imate dobro razrađenu strategiju, onda znate kada treba dodati gas i povećati brzinu da biste došli do pobede. Brzina zna nekada da bude i kontraproduktivna i da vam napravi problem ili izazove štetu, koju je kasnije teško popraviti. Iskusan vozač zna kako dozirati brzinu na putu do pobede. Slična situacija je i kada trčite maraton – diktirate tempo i dodajete brzinu u trenutku kada je potrebno da biste stigli do pobede. Kombinacija jasne strategije ka postizanju cilja i pun gas do pobede!

    • Da li uvek uspevate da procenite put ispred sebe?

    Ja sam neko ko detaljno analizira i planira i pravi simulacije predstojećih događaja. Međutim, neretko se desi da nije moguće stoprocentno proceniti put ispred sebe. U takvim situacijama bitna je vera u sebe, hrabrost, iskustvo, taktika. Iskusan menadžer se više puta u karijeri susreće sa situacijom da mora da proceni neki put, a isto tako i vozač. Dobra taktika uvek pomaže.

    • Da li, po vašem mišljenju, vozač koji prvi put vidi stazu može da nadmaši iskusnog vozača?

    Može, ali ja bih to nazvala početničkom srećoAm. Vozač koji prvi put vidi stazu ne može sagledati sve opasnosti na toj stazi, ne zna sve krivine, opasne tačke na stazi, ne zna gde treba da ukoči, a gde treba da doda gas. On prosto pušta da ga staza ponese, iznenadi, možda je manje oprezan i zato se može desiti da nadmaši iskusnog vozača, ali to se ne dešava često. Iskusan vozač je i planer i strateg. Iza iskusnog vozača su sati vežbe i prolaska kroz različite okolnosti, i dobre i loše.

    • Da li u biznisu nužno kao najbolji trku završi onaj koji ju je počeo sa pol pozicije?

    Veliki sam ljubitelj trka Formule 1 i godinama pratim dešavanja. Neke od trka sam imala prilike da gledam uživo. Za ljubitelje tog „cirkusa na točkovima” to je zaista fantastično iskustvo. Pre dve godine sam u Špilbergu, na „Red Bul ringu”, prisustvovala trci kada je holandski vozač Maks Ferštapen pobedio i kada se čekalo tri sata da komisija donese konačnu odluku. Mislim da on tada nije krenuo sa pol pozicije, ali je dobrom taktikom uspeo da pobedi. U većini trka Formule 1 pol pozicija umnogome pomaže i izvesno je da će taj vozač biti plasiran među prva tri mesta.

    Pol pozicija u biznisu daje vam prednost, ali vam donosi i dodatne otežavajuće okolnosti, jer su sve oči uprte u vas, svi očekuju da ćete pobediti, ali vam konkurencija „diše za vrat” i gleda kako da vas saplete i onemogući da pobedite.

    Osim pol pozicije, potrebna je i neustrašivost, jasan cilj, koncentracija, vera u sebe, faktor sreće. Kada osvojite pol poziciju, to je velika odgovornost, ali i velika prednost u odnosu na konkurenciju, jer ipak ste vi već viđeni za pobednika, a svi ostali moraju mnogo više da se trude u odnosu na vas.

    • Šta je to što je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru?

    Čvrsto držanje kormila, odnosno volana, u svojim rukama. I menadžer i vozač učestvuju u vožnji. I menadžer i vozač upravljaju – menadžer biznisom, kompanijom, a vozač automobilom. I najmanja greška ili propust i kod jednog i kod drugog mogu imati nesagledive posledice.

    Vozači imaju izoštrena čula, tako da smatram da dobar menadžer mora da zna da vozi. I jedan i drugi detaljno proveravaju svaki detalj, analiziraju, planiraju svaki put. Ali da biste bili i dobar vozač, i dobar menadžer – morate imati strast prema tome. Ako adrenalin ne radi, čovek ne daje sto odsto sebe. U svakom uspešnom biznisu imate menadžera koji ulaže sebe u taj biznis i to se vidi. Isto tako je i sa dobrim vozačima. Jasan cilj, preuzimanje odgovornosti, poštovanje svih mera opreza i samo napred!

    Izvor: BIZLife magzin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE