Bojana Novaković, „Alma Quattro”: Vidimo se svakog dana - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

Bojana Novaković, „Alma Quattro”: Vidimo se svakog dana

 Kompanija „Alma Quattro“ proslavlja 25 godina na tržištu, ali i dalje, uprkos sveprisutnije digitalizacije, uspešno „pliva“ u biznisu oglašavanja. Zato smo Bojanu Novaković, direktora prodaje ove kompanije, pitali kako u svetu digitalizacije, društvenih mreža i svih novih vidova oglašavanja, bilbordi i dalje opstaju?

„Ključna reč za opstanak kako u prirodi tako i u poslu jeste sposobnost adaptacije novim uslovima sredine, tj. prijemčivost za promene. Pokazalo se da je outdoor ne samo najstariji već i najizdrživiji medij. Razvojni put je išao od reklamnih tabli i murala na zidovima do aktuelnih digitalnih medija koji plene izgledom i dizajnom i komuniciraju u realnom vremenu sa auditorijumom i sa ostalim onlajn medijima“, kaže Novaković i dodaje:

„Ako pogledamo globalne trendove, u svetu jedina dva medija koja beleže kontinuirani rast jesu digital i OOH („Out-of-home” oglašavanje). Razlog za to jeste i digitalizacija u oblasti OOH medija, koji sve više „rade” u sinergiji sa mobilnim i onlajn oglašavanjem. OOH je u funkciji okidača za dalje i detaljnije pretraživanje na onlajn medijima. Sve više se uvezuju reklamne poruke sa bilborda sa kampanjama na društvenim mrežama. Takođe, ciljna grupa koja čini veći deo radno sposobnog stanovništva i koja je platežno najsposobnija veći deo vremena provodi van kuće. Taj deo populacije praktično je najviše izložen outdoor medijima, i to dok su na putu do radnog mesta, kuće, mesta gde idu u fitnes, dok voze decu na aktivnosti ili, kako bi se reklo u žargonu na engleskom, „on the go”.“

Da li je danas teže prodati bilbord u odnosu na vreme kada ste vi počinjali svoju karijeru u kompaniji „Alma Quattro”?

Potražnja za bilbordima najviše zavisi od aktuelne ekonomske situacije u društvu. Ukoliko se društvo nalazi u stanju recesije, tržište se tada smanjuje i klijenti se teže odlučuju da ulažu u marketing. Poslednjih nekoliko godina svedoci smo trenda blagog porasta tržišta oglašavanja, što se, naravno, odražava i na naš medij, za kojim postoji velika potražnja.

Sa druge strane, ranije klijenti nisu imali mnogo znanja o OOH kao mediju, tako da je bilo teže uveriti ih u delotvornost medija. Sada je već svim klijentima jasno da sa dobrim medija planom i solidnim ulaganjem mogu očekivati efektivnost od svojih kampanja. Drugim rečima, sada je lakše prodati, ali su porasla i očekivanja klijenata.

Koliko kreativna rešenja vaših klijenata utiču na to da i vaš posao postane „lakši”? Koliko se posle jedne uspešne i primećene bilbord kampanje poveća broj zainteresovanih za vaše usluge?

Kreativna rešenja idu ruku pod ruku sa dobrim medija planom i budžetom. Ukoliko su te tri varijable optimizovane, uspeh kampanje je zagarantovan.

Primeri uspešnih kampanja imaju odjeka u javnosti i često iniciraju i druge klijente iz konkurentskih kategorija proizvoda ili usluga da se i oni angažuju kako bi parirali ili dali neku drugu ponudu.

Šta čini dobrog prodavca u vašoj industriji? Koliko se vaš posao razlikuje od drugih industrija, na primer, od sektora prodaje u jednoj telekomunikacionoj kompaniji ili banci?

Dobar prodavac mora da ima dobre komunikacione sposobnosti, da bude upoznat sa aktuelnim zbivanjima na tržištu, da neguje bliske odnose sa klijentima i da bude proaktivan u odnosu sa klijentima.

Osnovna razlika između prodavaca u drugim industrijama i u našoj industriji u tome je što su naši kupci uglavnom agencije za kupovinu medijskog prostora (mediabuying), pa tek onda direktni klijenti. Odnos sa agencijama kao kupcima kompleksniji je nego sa pojedinačnim kupcem. Agencije su posrednici koji servisiraju klijente, a mi se, sa druge strane, trudimo da gradimo odnos i sa agencijom i sa njihovim klijentima.

Vi ste gotovo 20 godina u istoj kompaniji, što je, zaista, retko kada je poslovni svet u pitanju. Zašto ste se odlučili na takav korak?

Kad donesete dobre životne odluke, onda stvari koje iz njih proističu ne treba menjati, već unapređivati i održavati. To vam je kao i sa brakom: ako je dobar, nećete se razvesti samo da biste uneli neku promenu u svom životu.

U toku ovih godina napredovala sam u poslu kako formalno, do pozicije direktora prodaje, na kojoj se trenutno nalazim, tako i profesionalno, u smislu kontinuiranog sticanja znanja iz naše industrije.

Inače, smatram da je rad sa ljudima, a prodaja je bazirana na tome, uvek inspirativan i drugačiji.

Vaša kompanija slavi 25 godina rada. Kako ćete to proslaviti?

Da, sa velikim zadovoljstvom mogu da kažem da smo prisutni na tržištu već 25 godina. Samo trajanje od četvrt veka uspeh je i naša referenca za mnoge klijente i naše poslovne partnere.

Naš jubilej obeležavamo u toku cele kalendarske godine kroz razne PR aktivnosti, humanitarne i CSR projekte i integrisane kampanje, apropo prethodno rečenog o značaju sinergije OOH i digitala, na upravo ta dva medija. Izuzetno je zapažena kampanja na našem mediju sa 25 imaginarnih proizvoda i sloganom „Vidimo se svakog dana već 25 godina”. Što se tiče digitalnih medija, fokusirali smo se na izgradnju brend imidža naše kompanije preko korporativnog bloga i serijala intervjua sa našim zaposlenima pod nazivom „Ljudi koji završavaju posao”. Dodatno, preko serijala „Razvoj spoljnog oglašavanja u Srbiji”, nastojimo da na objektivan i kreativan način, kroz činjenice, ispratimo i razvoj advertajzinga u prethodnih 100 godina, kao i sopstveni doprinos industriji, jer vidimo se svakog dana već 25 godina, a planiramo da tako bude i dalje.

Centralna proslava će biti u novembru, kada ćemo zahvaliti našim partnerima, klijentima i saradnicima i zajedno proslaviti jubilej.

_______________________________________________________

Planovi

„Naši planovi su da zadržimo lidersku poziciju u poslu, koju smo gradili u prethodnih 25 godina, da nastavimo da na lokalnom tržištu postavljamo standarde u oblasti spoljnog oglašavanja i da pratimo sve nove svetske trendove u oblasti razvoja novih tehnologija i medija. Predstoji nam dinamično razdoblje, jer su inovacije u eri digitalizacije gotovo svakodnevne, tako da ih treba ispratiti i primeniti u praksi“, kaže Novaković.

Izvor: BIZLife magazin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE