Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Buba stigla do KRAJA puta

    Folksvagen ove sedmice obustavlja proizvodnju poslednje verzije modela „buba“ u svojoj fabrici u meksičkoj Puebli.

    To će označiti kraj puta za vozilo koji je bilo višestruki simbol tokom svoje osamdesetogodišnje istorije, od 1938. godine.

    Ovaj automobil bio je deo najmračnijih trenutaka Nemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol nemačke ekonomske posleratne obnove i uspona srednje klase.

    „Buba“ je bila primer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom sveta, a u SAD je tokom šezdesetih bila amblem kontrakulture.

    Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u istoriji dizajna, poput boce Koka-kole, preneo je AP.

    Originalni dizajn je delo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat diktatora Adolfa Hitlera o „narodnom automobilu“, po ugledu na „ford model t“ u Americi.

    Folksvagenova fabrika je 1949. godine, pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, preneta u vlasništvo nemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas delimični vlasnik kompanije.

    Do 1955. godine proizvedena je milionita „buba“ u Volfsburgu. Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput „golfa“.

    Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primerka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.

    „Nova buba“, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi „golfa“, stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora Folksvagena Ferdinanda Piha, praunuka Ferdinanda Poreša.

    Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.

    Izvor: Blic, BIZLife

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Komentari

    • Nenad

      Nova "buba" se i nije bas proslavila. Nisam primetio neko zadovoljstvo njome. Uglavnom su ljudi bili ilo uzdrzani ili nezadovoljni. Proizvodjac je mozda trebao da zadrzi stari - retro spoljni dizajn vozila, a da modernizuje unutrasnjost i da pruzi vlasnicima moderne, sada vec sveprisutne pakete opreme. Tako da spojem tradicionalnog olicenog u spoljnom dizajnu i modernog u unutrasnjem dizajnu zadovolji potrosace razlicitih godista i potreba. Tako da bi takva "buba" mozda i danas i ubuduce zivela....

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE