Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Cilj je uvek biti inovativan i drugačiji

    „Tekuća godina je od posebnog značaja za kompaniju Bekament, jer je podrazumevala iskorak u poslovanju, posebno kada je reč o strategiji brenda i arhitekturi. U potpunosti su redefinisane misija, vizija i kompanijske vrednosti, nakon čega se studiozno pristupilo radu na postavci novih elemenata brenda“, kaže za BIZLife magazin Bojana Rudović, direktorka marketinga kompanije Bekament.

    Rudović kaže da s obzirom na ozbiljnost promene koja je strateška i koja se ne dešava tako često, nova pozicija brenda i promena celokupnog vizuelnog identiteta iziskivale su kreiranje integrisane marketinške kampanje, koju su realizovali tokom aprila 2019. godine.

    „Koncipiranju kampanje pristupili smo motivisano i sa jakom željom da se na kreativan način diferenciramo u odnosu na konkurenciju i reflektujemo snagu naše kompanije i njen novi korporativni identitet. Evaluacijom smo došli do zaključaka da su svi definisani komunikacioni ciljevi uspešno ostvareni, zbog čega smo na ovogodišnju kampanju najviše i ponosni“, kaže ona.

    Šta podrazumeva pozicija direktora marketinga u kompaniji Bekament?

    S obzirom na činjenicu da sam svoju dugogodišnju karijeru gradila u velikim i uspešnim kompanijama u FMCG industriji, koja se po svojim karakteristikama prilično razlikuje od građevinske industrije, pozicija direktora marketinga u kompaniji Bekament za mene predstavlja profesionalni izazov.

    U pitanju je zahtevna i odgovorna funkcija koja podrazumeva primenu širokog spektra znanja i iskustva. Budući da se kompanija brzo razvija i raste, da su transformacije velike, dinamične i kreativne, to iziskuje mudre odluke u pravo vreme.

    Uloga direktora marketinga bazira se na konstantnom praćenju ekonomskih pokazatelja i drugih parametara poslovnog uspeha, koji prestavljaju vodilju za dalje strateške postavke ‒ kako komunikacione, tako i prodajne.

    Suština same pozicije jeste u relevantnom strateškom poznavanju poslovanja u celini, u donošenju odluka koje će imati dugoročne produktivne efekte na organizaciju, u logičkom rasuđivanju, mentorstvu, marketinškoj pismenosti, poznavanju interesovanja i potreba onih kojima se obraćamo.

    Kakva je strategija marketinga jedne kompanije kao što je Bekament?

    Rukovodeći se rezultatima opsežnog istraživanja tržišta, što je temelj svakog strateškog planiranja u bilo kojoj oblasti, definišu se dugoročni marketinški ciljevi, sa akcentom na osnaživanju pozicije i imidža kompanije, razvoju proizvodnog portfolija i rastu tržišnog plasmana u Srbiji i regionu.

    Nakon toga, sledi definisanje ciljnih tržišnih grupa ili pojedinih tržišnih segmenata koji su osnov za profilisanje elemenata marketing miksa.

    Naša strategija marketinga kroz prizmu planiranih aktivnosti obezbeđuje vizuelnu i komunikacionu diferencijaciju brenda Bekament u odnosu na druge tržišne igrače, kao i promišljeno cenovno pozicioniranje u skladu sa strategijom brenda i biznis ciljevima zavisno od tržišta na kome poslujemo. Takođe, podrazumeva i unapređenje kvaliteta asortimana, njegove vidljivosti i dostupnosti i ukazuje na potrebu za povećanjem distributivnog potencijala.

    Precizna marketinška strategija je preduslov za obezbeđivanje zadovoljenja potreba tržišta, jačanje odnosa sa ciljnim grupama i ostvarenja komercijalno korisnih rezultata i poslovnog uspeha u celini.

    Koja je vaša ciljna grupa?

    Usled kompleksnosti industrije u kojoj poslujemo i specifičnosti same kategorije proizvoda koji su naša osnovna delatnost, kao i procesa donošenja odluka pri kupovini, komunikacija je usmerena na više različitih ciljnih grupa u okviru segmenta Business to Business i Business to Customer.

    B2B komunikacija podrazumeva targetiranje distributera, velikih investitora, arhitekata i izvođača radova, dok u okviru B2C kategorije komuniciramo sa malim investitorima, DIY („do it yourself” segment) i, naravno, ženama, koje, a to su nam istraživanja pokazala, i u ovoj oblasti potrošnje imaju veoma važnu ulogu kao krajnji korisnici naših proizvoda.

    Posebnu pažnju posvećujemo i internim komunikacijama.

    Sagledavanjem različitosti ciljnih grupa ušlo se u njihovu dublju profilizaciju, te su se definisali adekvatan ton komunikacije i ključne poruke za svaku od njih.

    Shodno tome, postavljena je sveobuhvatna strategija komunikacije koja se prožima kroz sve sfere našeg poslovanja. 

    Koje marketinške alate koristite?

    U zavisnosti od kratkoročnih ciljeva, koji su definisani u odnosu na zadati period godine ili određeno tržište, definišu se marketinški alati koji će doprineti njihovom ostvarenju, bilo da su usmereni na podizanje percepcije brenda, unapređenje prodaje ili dalje građenje baze korisnika i interakcije sa njima.

    Marketinški alati se koriste za dalji razvoj i promociju kompanije i portfolija, što podrazumeva upotrebu različitih strategija, tehnika i materijala.

    Kada je u pitanju svest o brendu (brand awareness), u komunikaciji koristimo integrisani marketinški pristup, koji podrazumeva spoj tradicionalnih i digital kanala.

    Kada je u pitanju unapređenje prodaje, koristimo se različitim taktičkim aktivnostima, događajima i direktnim marketingom.

    Mnogo se priča o digitalizaciji i korišćenju novih tehnologija u marketingu. Koliko Bekament prati te nove trendove?

    Posebna pažnja je posvećena onlajn komunikaciji kroz jasno definisanu strategiju nastupa na društvenim mrežama i kroz razvoj modernog, sadržajnog i funkcionalnog korporativnog sajta.

    Vodeći se trendovima u digital svetu, naročito kada je reč o društvenim mrežama, uočili smo potrebu za otvaranjem novih stranica kako bismo imali mogućnost da na još relevantniji i direktniji način dopremo do naših ciljnih grupa na velikom broju tržišta na kojima naša kompanija posluje.

    Onlajn prisutnost kompanije Bekament determinisana je ciljnim plasiranjem relevantnog sadržaja prilagođenog svakoj ciljnoj grupi, ali i tipu društvene mreže putem koje komuniciramo, bilo da je u pitanju Linkedin, Facebook, Instagram ili You Tube.

    Odabirom adekvatnog miksa kanala korespondentnog ciljnoj grupi uspevamo da ostvarimo konzistenciju i ujednačenost komunikacije, ali uvek sa ciljem da budemo inovativni i drugačiji.

    Budućnost marketinga: tehnologija ili ljudi?

     Fokusiranje na savremene informaciono-komunikacione tehnologije, a naročito u domenu marketinga, dovelo je do toga da se previše pažnje i truda ulagalo u to kako poruke prilagoditi tim tehnologijama, a premalo na sâm sadržaj komunikacije, odnosno na potrošača/korisnika/konzumenta.

    Postalo je previše važno gde se komunicira, ko će pre iskoristiti napredne tehnologije u svojim komunikacijama i preko koje savremene platforme, a premalo važno šta je predmet komunikacije i koji cilj ima. Potpuno se zanemario kontekst ljudskih potreba.

    Došlo je do toga da je deo tih komunikacija postao tehnološki superioran, ali sadržinski prazan i bez emocija, a deo njih je postao toliko nametljiv da je izazvao negativan efekat kod primalaca poruka.

    Otuda se poslednjih nekoliko meseci pojavljuje sve više članaka, stručnih mišljenja, pa čak i rezultata istraživanja koja nas vraćaju na bazične marketinške i komunikacijske postulate.

    Tehnološka (r)evolucija je daleko brža i intenzivnija nego ljudska (psihološka). Bazične ljudske potrebe, motivi i pokretači ljudskog ponašanja ne menjaju se tom brzinom i takvim intenzitetom kao ljudsko (tehnološko i medijsko) okruženje.

    Zbog toga je mnogima ponovo postalo jasno da, kakvu god naprednu tehnologiju koristimo ‒ bilo kao vid inovacije samog proizvoda ili usluge, bilo kao kanal ili sredstvo komunikacije ‒ budućnost marketinga je uvek bila i biće u praćenju promena i zadovoljavanju ljudskih potreba uz pametnu upotrebu njegovog tehnološkog okruženja.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE