Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

Čovek uvek može više da nauči

Kada smo Dragana Filipovića pitali koja je najvažnija stvar koju je Generali osiguranje Srbija postiglo u ovoj godini, on je kao prvo istakao da je ovo bila „do sada najuspešnija poslovna godina”. Kao obrazloženje, predsednik Izvršnog odbora ovog osiguranja navodi to što su u ovoj godini pokrenuli i uradili mnogo dobrih stvari.

„Na prvom mestu, istakao bih usvajanje globalne strategije ’Generali 2021’, koja u fokus stavlja transformaciju i profitabilan rast sa ciljem da postanemo doživotni partneri našim klijentima. Značajno smo se digitalizovali i robotizovali kako bismo povećali efikasnost procesa, na zadovoljstvo naših klijenata. Pokrenuli smo različite programe za usavršavanje naših ljudi kako bismo išli u korak sa vremenom i tržištem, koje se ubrzano menja. Sproveli smo i različite aktivnosti u oblasti društveno odgovornog poslovanja i u njih investirali oko 500.000 evra. Najviše sredstava smo uložili u oblasti filantropije i tako pomogli različita sportska udruženja i organizacije, obrazovne i zdravstvene ustanove, kao i prihvatilišta za decu ili stara i nezbrinuta lica”, kaže Filipović.

Šta je najveći izazov koji stoji pred tržištem osiguranja u narednom periodu?

Tržište osiguranja u Srbiji veoma je stabilno i svake godine beleži rast. U pogledu proizvoda i usluga koje se nude, kao i u načina rada, nije daleko od razvijenih tržišta, posebno evropskih. S druge strane, u pogledu premije, broja osiguranih ljudi, imovine, poljoprivredne proizvodnje itd. ‒ daleko smo ispod proseka tržišta osiguranja u Evropi. Zbog toga je naš najveći izazov, ali i obaveza, da intenzivnije radimo na podizanju svesti o osiguranju i prednostima koje ono pruža, posebno kod pojedinaca. Moramo još više podsticati ljude da preuzmu odgovornost za svoje zdravlje, imovinu, porodicu. Pored toga, unapređenjem proizvoda i digitalizacijom treba još bolje da odgovorimo na zahteve i potrebe klijenata. Naše tržište osiguranja i dalje spada u nedovoljno razvijena tržišta. Imajući u vidu da ukupna privreda očekuje značajan rast, što treba da dovede do povećanja životnog standarda, taj rast treba iskoristiti za podsticanje punog potencijala tržišta osiguranja u Srbiji.

I vi i Generali uvek naglašavate da su na prvom mestu u vašoj kompaniji – vaši zaposleni. Da li je danas, kao što vlada mišljenje, teško zadržati dobrog radnika?

Godinama unazad se spremamo za promene koje donose nove generacije, sa novim očekivanjima, nove tehnologije i zahtevi i potrebe klijenata. Veoma vodimo računa o poslovnom okruženju koje nudimo našim ljudima, obezbeđujući adekvatne radne uslove, prostorije, alate za rad, fleksibilnost u pogledu organizacije posla itd. Mi živimo kulturu koja razume i podstiče različitost, inkluziju, promoviše etiku i moral kao standard i koja pravi atmosferu da zaposleni vole i predano rade svoj posao. Redovno sprovodimo anketu o angažovanju zaposlenih kako bismo na osnovu njihovih odgovora unapredili poslovno okruženje. Aktivnosti koje preduzimamo na polju zadovoljstva zaposlenih potvrđene su i od strane stručnih sertifikatora i prva smo finansijska institucija u Srbiji koja je dobila sertifikat „Family Friendly Enterprise”.

Sve aktivnosti koje sprovodimo pomažu nam da prilično uspešno zadržimo dobre i stručne ljude.

Kada se pogleda vaša biografija, ne može promaći podatak da ste skoro 20 godina bili u Delti. Poznato je da je iz ove kompanije izašlo nekoliko vrhunskih menadžera. Koliko je za biznis važna „dobra škola”, kakvu ste vi sigurno imali u Delti?

Veoma često kažem da sam završio Ekonomski fakultet u Beogradu, a u Delti još dva „fakulteta”. Oba fakulteta iz prakse, koja su me očvrsnula, dala samopouzdanje, naučila da se radujem uspesima, da iz poraza i neuspeha učim lekcije i postajem bolji. U Delti sam naučio da posmatram stvari dugoročno, da budem inovativan, proaktivan, da moram da doživim i neuspehe i napravim greške ako želim da ostvarim vrhunske rezultate. Tim stvarima nas fakulteti ne uče.

Vi ste jedan od rukovodećih ljudi u kompaniji, a javnosti se ponekad predstavite i u malo neformalnijoj ulozi. Podsetimo se čitanja omiljene knjige deci i sličnih akcija. Koliko vam je važan i taj način, da kažemo, PR-a?

Veoma mi je važno da podržim svoje ljude i u inicijativama koje izlaze iz korporativnih okvira. Posebno sam srećan kada mogu da dam doprinos aktivnostima kojima pomažemo društvenu zajednicu. Sebe vidim kao deo tima i na globalnom i na lokalnom nivou i važno mi je da ličnim primerom pokažem vrednosti za koje se mi u Generaliju zalažemo. Tokom ove godine zajedno smo se družili i pomagali ljude u domovima za stara i nezbrinuta lica, promovisali naš program „The Human Safety Net”, koji sprovodimo u saradnji sa Fondacijom „Novak Đoković”, išli u pozorišta i muzeje. Ove godine sam se priključio i našem sportskom timu i dao skroman doprinos da Generali po treći put osvoji zlato u ukupnom plasmanu na sportskim igrama Udruženja osiguravača Srbije na Tari.

Iako ste već dugo u biznisu, i dalje učite, stalno se obrazujete. Da li je to neophodnost u današnje vreme?

Obrazovanje je pretpostavka napretka svakog društva i porodice. U znanju leži moć pojedinca, a ljubav prema poslu, strpljivost i upornost obezbeđuju dragoceno iskustvo, koje vam niko ne može oduzeti, a koje vas može daleko odvesti. Bez obzira na iskustvo i stečeno obrazovanje, čovek uvek može više da nauči. U današnje vreme, kada se sve menja veoma brzim tempom, još važnije je sticati nova znanja i veštine i biti u korak sa vremenom.

__________________________________________________________

Kako ocenjujete 2019. godinu?

Na nivou cele industrije, u prvih devet meseci 2019. godine ostvaren je blagi rast, s tim što su neživotna osiguranja rasla više od životnih. I osiguranje motornih vozila, koje je i dalje dominantna vrsta osiguranja na našem tržištu, prošlo je bez nekih turbulencija. Generali Srbija je ostvarila značajan rast u oblasti imovinskog osiguranja, osiguranja poljoprivrede i zdravstvenog osiguranja. U imovinskom osiguranju rast smo zabeležili, pre svega, zbog stranih investicija koje naša kompanija osigurava. Na primer, osiguravamo beogradski aerodrom „Nikola Tesla”, koji je pod koncesijom francuske kompanije „Vinci Airports”, kao i Viminacijum. Osim toga, značajno smo unapredili ponudu osiguranja malih i srednjih preduzeća (MSP), koja imaju ozbiljan potencijal za rast na domaćem tržištu. Sveukupno posmatrano, 2019. godina je za kompaniju Generali osiguranje u Srbiji bila rekordna godina u pogledu rasta premije i profita.

Tržište osiguranja u Srbiji svake godine raste, ali sporijim tempom. Za poslednjih 15 godina tržište je duplirano. S jedne strane, može se reći da je to ozbiljan rast, ali ako imamo u vidu period u kom je povećanje ostvareno, onda ne možemo biti zadovoljni rastom. Iz godine u godinu, tržište beleži jednocifren rast između tri i sedam odsto. Svakako, očekujem da će se takav rast nastaviti i u 2020. godini. 

Šta očekujete od 2020. godine?

U mnogim vrstama osiguranja postoji potencijal za rast. U 2020. godini nastaviće se rast osiguranja malih i srednjih preduzeća i zdravstvenog osiguranja. Konačno je na tržištu prepoznata potreba za zdravstvenim osiguranjem, ali ovu vrstu osiguranja trenutno pretežno kupuju kompanije za svoje zaposlene. Pojedinci još uvek nisu počeli masovno da kupuju ovo osiguranje, ali očekujemo da će se ubuduće i to promeniti, imajući u vidu koliko je velika potreba građana za adekvatnom zdravstvenom uslugom. I osiguranje poljoprivredne proizvodnje će nastaviti sa rastom. Smatram da su mere Vlade Srbije u vidu subvencija za poljoprivredne proizvođače značajno doprinele tome i dale rezultate. Subvencije su umnogome pomogle poljoprivrednicima da osiguraju svoju proizvodnju i useve, jer polisu plaćaju u iznosu od 20 odsto vrednosti premije osiguranja.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE