Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Covid-19 egzistencijalna pretnja poslovanju aerodroma

    Pandemija virusa Covid-19 na globalnom nivou dovešće do smanjenja putničkog saobraćaja za dve petine i prihoda aerodroma za skoro polovinu u 2020. godini, predviđa ekonomska analiza koju je izvršio Međunarodni Savet Aerodroma (ACI World).

    ACI World očekuje smanjenje putničkog saobraćaja za blizu dve petine (38,1 odsto) ili 3,6 milijardi putnika u odnosu na predviđanja pre pojave virusa Covid-19. Azijsko-Pacifički region, Bliski Istok i Evropa – tri tržišta koja se najviše oslanjaju na međunarodni saobraćaj – izgubiće značajan udeo putnika, premašivši jednu trećinu u sva tri slučaja. Očekuje se da će aerodromi u Americi, za koje je karakterističan značajan udeo domaćeg saobraćaja, izgubiti preko jedne trećine ukupnog prevoza putnika. Apsolutno smanjenje saobraćaja do kraja 2020. godine može dostići do 1,5 milijardi putnika u Azijsko-Pacifičkom regionu, 0,8 milijardi putnika u Severnoj Americi i približiti se milijardu putnika u Evropi. Latinska Amerika-Karibi, Bliski Istok i Afrika mogu izgubiti realno 250, 160 i 80 miliona putnika.

    Pad broja putnika i obustava letova dovešće do smanjenja prihoda a od očekivanog prihoda oko 172 milijardi dolara sada se predviđa da bi aerodromski sektor mogao da izgubi oko 45 odsto ili preko 76 milijardi dolara do kraja ove godine.

    „Drastičan pad u ovakvom obimu predstavlja egzistencijalnu pretnju po globalni aerodromski sektor. Potrebna je brza, efikasna i odgovarajuća reakcija vlasti kako bi se sačuvali milioni radnih mesta, zaštitilo osnovno poslovanje i omogućile najveće šanse za sektor da prebrodi krizu i brzo se oporavi. Globalni aerodromski sektor se suočava sa gubicima koji se mere u milijardama dolara već u prvom kvartalu 2020. godine, a sada se predviđa da će se uticaj virusa Covid-19 produžiti ne samo na drugi kvartal, već i na drugu polovinu ove godine.Većina stručnjaka u avio-transportnom sektoru se slaže da bi oporavak mogao da traje od godinu dana do 18 meseci da bi se dostigao nivo saobraćaja pre krize i da bi sektor tek krajem 2021. godine mogao da počne da beleži obim saobraćaja kao pre pojave virusa Covid-19. Fer i odgovarajuća globalna reakcija u vidu ekonomskih mera je neophodna da bi se zaštitilo osnovno poslovanje aerodroma, sačuvali milioni radnih mesta širom sveta i obezbedio opstanak ovog sektora i postavili temelji za oporavak,“ izjavila je Angela Gitens, genereralna direktora ACI World.

    S obzirom na nagli pad prihoda, aerodromi preduzimaju sve moguće mere kako bi očuvali finansijsku stabilnost. Iako imaju visoke fiksne i neizbežne troškove, aerodromi maksimalno smanjuju varijabilne izdatke time što zatvaraju delove infrastrukture, odlažu kapitalna ulaganja i bave se troškovima zaposlenih. Ove teške odluke se donose  kao neophodan odgovor na krizu sa kojom se ovaj sektor suočava. 

    Što se tiče izgleda za oporavak, ACI smatra da je razumno očekivati brži oporavak domaćeg putničkog saobraćaja. Kad je reč o međunarodnom, oporavak će trajati duže s obzirom na to da svi međunarodni letovi podrazumevaju recipročne dozvole, a zemlje će izlaziti iz trenutne krize u različito vreme i različitim tempom shodno smanjivanju nedavno uvedenih ograničenja.

    Izvor: BIZLife

    Foto: ACI World

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE