Crowdfunding u regionu tek "zagrebao površinu"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Crowdfunding u regionu tek “zagrebao površinu”

    Crowdfunding ili grupno finansiranje u regionu od 2012. do 2016. godine beleži skok od 450 odsto, a za dalji razvoj postoji veliki potencijal, rečeno je na konferenciji Zagreb Crowdfunding Convention.

    Veliki potencijal postoji naročito jer se oko 80 posto prikupljenih sredstava odnosi na Sloveniju, a samo 20 posto na ostalih pet zemalja.

    Konferencija u organizaciji neprofitnog društvenog preduzeća Brodoto okupila je više od sto domaćih i stranih učesnika, većinom predstavnika crowdfunding zajednice u regionu, te startapova i pojedinaca zainteresovani za taj tip finansiranja, kao i onih koji su uspešno sproveli neke kampanje.

    Iznoseći rezultate Brodotovog prvog regionalnog istraživanja (za ex YU zemlje) o crowdfundingu, organizator konvencije Marko Gregović iz Brodota rekao je da se od 2012. do 2016. u regionu prikupilo oko 9 miliona dolara za oko 2.200 različitih kampanja, najčešće iz područja obrazovanja, preduzetništva i umetnosti.

    “Iako postoji veliki rast grupnog finansiranja u regionu, pa i impresivne brojke o ukupno prikupljenim sredstvima za veliki broj kampanja, ipak ih je samo oko 10 posto bilo uspešnih, a tek 120 hiljada ljudi iz regiona ili manje od 0,5 posto ukupnog stanovništva je učestvovalo s prilozima.”

    Slovenija je daleko najjači igrač, a najviše novca u toj je zemlji prikupljeno za dizajnerske kampanje i high-tech proizvode. Slede Hrvatska i Srbija, rekao je Gregović.

    I dalje se za crowdfunding kampanje kojima se za projekte traži novac od privatnih i pravnih osoba putem internet platformi, najčešće odlučuju mladi preduzetnici, startapovi i neprofitna udruženja, što po Gregoviću pokazuje da smo zapravo tek “zagrebali površinu”.

    “U regionu su trenutno od četiri vodeća tipa crowdfundinga popularni samo oni koji se zasnivaju na donacijama i nagradama, ali kako smo čuli pripremaju se i equity kampanje koje su u svetu već prisutne i zasnivaju se na udelima, kao i lending crowdfunding kampanje zasnovane na posuđivanju”, dodao je Gregović.

    On ističe kako je važno da država prepozna crowdfunding kao nešto što oslobađa kapital i što joj je potrebno.

    Izvor: SEEbiz

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE