Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li će POSLOVNA PUTOVANJA ikada više izgledati kao ranije?

    Mnogi poslovni ljudi širom sveta jedva su dočekali preseljenje sastanaka u virtuelni svet. Drugima ipak nedostaju poslovna putovanja, i proći će još mnogo godina pre nego što se ovaj putnički sektor vrati na staro.

    Stručnjaci su u jedno sigurni – rekordni broj poslovnih putovanja ostvaren 2019. godine neće se više ponoviti.

    Koncerni širom sveta su u pandemijskoj nuždi otkrili da se većina sastanaka može održati putem interneta, bez skupih putovanja.

    Osim troškova, tu je i klimatski bilans na koji sve više preduzetnika obraća pažnju, između ostalog i zbog pooštrenih zakona.

    „Povratak na pretpandemijsko vreme je nemoguć. Proći će nekoliko godina pre nego što se nivo poslovnih putovanja vrati približno na staro stanje“, kaže Niklas Andrejen iz kompanije za menadžment poslovnih putovanja CWT.

    Od Dalasa do Njujorka zbog jednog sastanka

    Zbog rada od kuće i ograničenja letova, volumen poslovnih putovanja pao je za četiri petine. To znači gubitak ne samo za prevoznike nego i za hotelijere i ugostitelje. Svako treće preduzeće u Nemačkoj je potpuno ukinulo poslovna putovanja, a devet od deset preduzeća će u budućnosti smanjiti ova putovanja.

    Slično je u Sjedinjenim Državama. „Pre je bilo potpuno normalno da neko ujutro leti iz Dalasa za Njujork, održi sastanak i vrati se u Teksas. Ne verujem da će se takva praksa vratiti“, kaže Entoni Džekson iz konsultantske kuće Deloa.

    Prehrambeni gigant Mars želi da prepolovi broj poslovnih putovanja, a to znači 145.000 letova manje u jednoj godini.

    Pominju štednju, zaštitu životne sredine, ali i brigu o zdravlju radnika. Razgovor iz radne sobe je ugodniji nego stresni letovi preko celog kontinenta, prenosi Dojče vele.

    Mnogi žele lični kontakt

    Ipak, anketa kompanije CWT je pokazalo da 58 odsto ispitanih priželjkuje povratak sastancima uživo. „Lični susreti se ni u budućnosti ne mogu sasvim zameniti video-konferencijama“, kaže Inge Pirner iz CWT.

    Gubitnici ovog trenda su u svakom slučaju prevozničke kompanija, ali i taksisti, hotelijeri i ugostitelji. Ali i firme koje žive od intenzivnog kontakta s mušterijama. „Teško je sklopiti neki posao bez da se poslovni partneri sretnu oči u oči“, kaže Andrejen.

    Susreti s mušterijama su i prema ispitivanju kompanije Deloa jedan od glavnih razloga što biznismeni ponovo žele da putuju.

    Filipo Baldaci iz italijanske firme Serica 1870, koja je specijalizovana za svilene tkanine, ne može da pondese video-sastanke. „Mušterije iz Vitona ili Gučija ne mogu da opipaju materijale preko interneta. Tu je potreban lični kontakt“, zaključuje Baldaci.

    Izvor: DW

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE