Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li je Srbija skapirala kampanju #Počinjem iz Meka i zašto nije?

    Kompanija Mekdonalds pokrenula je employer branding kampanju za popularizaciju rada u svojim restoranima koja je više nego zapažena i na koju se na društvenim mrežama beleži priličan broj komentara.

    Sa bilborda širom grada, sa sajtova i reklamnih blokova na TV-u „obraćaju“ nam se mladi i zadovoljni ljudi za koje je zajedničko da u životu žele da se bave različitim zanimanjima, ali i to da svi oni počinju iz Meka.

    Kompanija ovom kampanjom očigledno komunicira Mekdonalds restorane kao dobro mesto da se počne sa 16, 17 ili 18 godina i da je sasvim u redu da se u tim godinama već radi ali da to ne mora da bude poslovno opredeljenje za ceo život, već početna stanica za sve ambicije koje jedan mlad čovek može da ima.

    Ipak, na društvenim mrežama, brojni su negativni komentari koji aludiraju na to da je to čist promašaj jer se na taj način ne može daleko dogurati.

    Ima i komentara da je ovo employer branding u očima HR struke i da zapravo nije ništa drugo do mamac da se privuku zaposleni i da im se na prevaru da veštački motiv da rade kod poslodavca koji je poznat po tome što izrabljuje radnike za male plate.

    Sa druge strane, kampanju je danas podržao prvi čovek Vip mobajla Dejan Turk, koji je na svom Fejsbuk profilu napisao da je i sam počeo u Meku i objavio svoju fotografiju u kompanijskoj uniformi.

    Da ta kampanja edukuje ljude šta znači biti spreman za život u 21. veku smatra HR stručnjak Milica Malešević.

    „Ova kampanja podseća da je nebitno koji je fakultet završen, ako osoba nije savladala osnovne soft skill veštine. Ova kampanja govori da u Meku u Srbiji kao i u Meku u celom svetu pišeš dane i sate koji ti odgovaraju i dobiješ sličan raspored. Ova kampanja pokazuje da imaš priliku da prođeš vrhunske interne soft skill treninge ako si kasir u Meku. Ova kampanja kaže da je ok da radiš u Meku dok studiraš I AKO su mama i tata sposobni da te izdržavaju, jer su radne navike važnije od diplomiranja u roku“, napisala je Milica na LInkedinu.

    Takođe navodi da je ta kampanja protiv krilatice „Samo ti uči, sine, majka će“ dok donosi hranu svom studentu u sobu na tacni. „U ovoj kampanji student briše tacnu u Meku, gde radi.“

    „Ova kampanja objašnjava zašto u američkim filmovima deca prodaju sladoled i novine i ako su mama i tata viša srednja klasa.

    Ovu kampanju nacija „samo ti uči sine majka će“, nacija „završio sam fax dajte mi fotelju“ neće moći da skapira bar još 20 godina.

    A ovoj naciji je ova kampanja potrebnija nego Amerima. Oni svakako rade od 16-e.

    Počnite iz Meka, ili bilo koje kompanije, jer stvari naučene u kompanijama se ne uče na fakultetu, a potrebnije su za izgradnju karijere od fakultetske diplome. Posle toga idite, Mek ne želi da mu budete kasir do penzije, Mek je ok sa time da budete tu nekoliko godina i odete. Sa time je ok ceo svet. OK je da promeniš i zanimanje, a ne samo posao. #pocinjemizmeka a odakle si ti krenuo i gde si pošao, znaš li, crni sine?“, piše Milica Malešević.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: BIZLife/Dejan Turk/FB

    What's your reaction?

    Komentari

    • Aurora

      Radila sam u marketingu 35 godina i umem da prevodim poruke koje nam se kroz reklamne kampanje plasiraju. Poruka da je najbolji start u ozbiljnu profesionalnu karijeru baš iz Meka, zvuči pretenciozno a i netačna je. Takav "start" obezbedjuje mladom čoveku i obična pekara i benzinska pumpa, nema tu velike razlike, to su poslovi u kojima se mnogo radi za male pare a ciljevi sa bilborda su sve dalje i dalje. Na bilbordima se prodaje obična laž samo što je dobro nasminkana. Ako to prevedemo na Mekov jezik, dobićemo pravo značenje. Za male pare ćemo eksploatisati mlade ljude, koji nemaju izbora jer im i to malo para mnogo znači. A nama, koji smo izloženi non stop tim bilbordima, poruke nasmejanih i nasminkanih mladih ljudi, izgledaju jadno. Sigurna sam da nijedan roditelj nije poverovao u istinitost Mekove kampanje.

      • Sasa

        Ne nego neka sede kod mame i tate i džabalebare do 40 godine života. Radili ste 35 godina u marketingu? I šta ste reklamirali i propagirali? Nerad? Blago firmi gde ste vi bili stručnjak.

      • Milan

        U svim ozbiljnim kapitalistickim zemljama omladina radi od 16te godine..i ako roditelji imaju sasvim dovoljno novca..jeste da korporacije dobijaju radnu snagu za male pare ali i ta omladina dobija upravo ono napisano u tekstu gore, tako da je korist obostrana..ako hocemo da se konacno izvucemo iz komunistickih kandzi (a i tad se islo na radne akcije samo sa lopatama i asovima koliko znam) moramo da pratimo zapadne modele, pokazali su da znaju sta rade.

      • Suzana

        DA li iko od vas pametnih zna kolika je satnica u meku za studente? Nije mala a izlazi im se u susret svaki put kada im treba vremena da spremaju ispite. Nemojte pricati o stvarima o kojima ne znate nista. Pozdrav

      • Mari

        Aurora, a da ti promeniš zanimanje? Ti ni posle 35 god očigledno ne čitaš marketing poruke baš najbolje.

    • AcoV

      Jedan lep reklamni tekst. U svakom slučaju McDonalds (ulje, so i šećer) imaju problem sa pronalaženjem radnika, ko i svako drugi.

    • Trlababalan

      Jako lepo urađena kampanja koja delom nosi i poruku o kojoj ovde pišete. Osnova svega jeste da nema radnika, a pogotovu nema za mizern3 plate koje se nude. Ako nekoga neko može da izdržava Mek je pun pogodak, za sticanje svih mogućih pozitivnih navika u smislu rada. Sa druge strane ako od tog džeparca, jer plata sigurno nije morate sami sebe da izdržavate, onda možemo da zanemarimo sticanje, navika.

    • Slađana

      Meni je ovo sjajna reklama. Klinci, z početak, treba da znaju da ih fakultet ne određuje, da ih prvi poslovi ne određuju, a da je veoma bitno da osete posao, zarađeni novac, disciplinu i odgovornost. Ako se završi fakultet, nije cilj odmah sesti u menadžersku fotelju, treba učiti, napredovati, boriti se. Sve su to čari jedne uspešne karijere.

    • SC

      U pitanju je plagijat, i to loše izveden, stare McD kampanje "Upoznajte nas" gde vidimo da radnici u Meku imaju talente koje razvijaju: Sklonost ka umetnosti, muzici, biznisu... Ideja originalne kampanje je bila da radnici u McD restoranima budu predstavljeni kao ljudi sa sjajnom perspektivom a ne kao korporativni robovi. Suština je povezivanje potrošača i ljudi koji ih uslužuju. Slogan "Počinjem u Meku" je očajni promašaj suštine korporativne poruke originalne kampanje. Baš blam.

      • HR

        U pitanju je nova kampanja, potpuno, globalno startovala u okt 2019, manje vremena treba da se pronađe ova info, nego da se iskuca ovaj Vas komentar

      • Mari

        A da se malo informišeš pre nego što lupiš? Nije teško, interner imaš, koristi ga kako treba.

    • Skeno

      Počni iz Meka za 50000 time bi se naučilo da se svaki sat, svaki dan proveden u izrabljivanju kod poslodavaca dobro naplati. Ovako Mek i ostali dobijaju jeftinu radnu snagu, posao je specifičan i u CV-ju ništa konkretno ne dobijaš. Po meni je bolja neka usko specijalizovana praksa od godinu dana ili dualno obrazovanje. Srbija se neće upecati ! Nemate radnike pa hoćete deca da vam rade za sitnuriju!

      • Ana

        Da li uopšte znaš kolike su plate u Meku? Očigledno ne, jer da znaš ne bi komentarisao. Plate su sasvim solidne, pogotovo za studente.

    • Nikola

      I Marko je nosio gajbice...

    • Dragan

      Ja sam radio u meku pet godina. Od toga tri ne prijavljen, bio preko omladinske. O čemu dalje da pričam. Tri godine kao da nisam radio, sramota.

    • Vladimir

      Naravno da je bolje negde drugde, ali mladi uglavnom nece nigde da rade. Ja nisam imao izbor meka u tim godinama, nego sam brao visnje sto je jos gore. Kamo srece da sam imao mek da tamo radim. Ideja je da se deca nauce krajem srednje skole, ili tokom fakulteta da budu nezavisna. Da sami zaradjuju svoj dzeparac, da imaju radne navike, da nauce da stede novac, da raspolazu istim. Na nauce tezinu zaradjenog novca. A ne da do 30-te sede i cekaju da im roditelji daju dzeparac.

    • Student

      Sramota je da pišete ovako ljudi... Iz pogleda svakog normalnog studenta, kampanja je perfektna. Sama pomisao na posao tokom studiranja, bez obzira na klasu kojoj pripadamo, je odlična. Na svom primeru sam uvideo to, dolazim iz imućne porodice i sada sam upisao drugu godinu na FON-u, u roku. Pored fine pare koja može da se zaradi, bitno je radno iskustvo, jer se svi poslovi rade po principu timskog rada, a na fakultetu nas to ne uče.

    • Ivana

      Živim već tri godine u Americi i potpuno se slažem sa idejom koju ova kompanija pokušava da prenese. Rad za “džeparac” je nešto što tinejdžere/adolescente treba da nauči kako da kasnije znaju šta znači raditi da bi se zaradilo, čuvati novac i shvatiti koliko je roditeljima teško da zarade. Mnogo mi je žao što sam prvo radno iskustvo stekla tek posle završenog fakulteta. Dve godine su morale da prodju da shvatim da vrednujem sebe I svoje znanje. Bitno je krenuti što pre, naučiti da vrednujete svoje vreme i da kradete zanat očima. To se ne može naučiti igrajući igrice ili gledanjem filmova. Svaka čast za kampanju.

    • Konobar

      Prvi posao zvanično sam dobio u banci. Prethodno radno iskustvo: šalter kladionice, konobarisanje, šankerisanje, krečenje... nije evidentirano zvanično. Do danas sam prošao najveći deo pozicija u banci, uključujući rukovodeće. Poslovi koje sam radio su mi omogućili da zaradim za školarinu, život itd. Koliko kod oni možda bili malo plaćeni meni su doneli neprocenjivo bogatstvo u vidu iskustava, komunikacije, rada sa ljudima, novcem, zatim kontakti koje ste slučajno ostvarili, ljude sa kojima i danas radite neke druge poslove... I to je neko prepoznao. Ili je možda bilo bolje da ne radim ništa i da danas čekam džeparac od mame i tate. Nijedan posao nije slabo plaćen niti za potcenjivanje u današnje vreme za jednoj mladog čoveka. Da vas pitam, sve mudrace, koliko košta radno iskustvo i ležanje kući?

    • Zlatko

      Odavno ništa debilnije nisam pročitao. Članak je "fali nam radnika da rade i da ih malo plaćamo" podignut na viši nivo, uvijen u oblandu socioloških lomova prelaska iz socijalizma u kapitalizam, sa popularnim modelrnim debilnim izrazima "employer branding kampanja""sof skill treninzi" i sl. i na kraju, vrhunski pređen sa američkim oblikom onog najcrnjeg robovlasničkog kapitalizma. Ko hoće da radi od 14,15 i 16 i zaradi, a usput pare ostanu u ovoj tužnoj državi, eno malinari kukaju da fali ranika iako plaćaju i do 3000 dinara dnevnicu i klopu, borovničari plaćaju i do 4000 dinara i klopu, ali nemaju "emloyer bransing kamapanju", niti "soft njiva education". Na ovo se primaju samo oni otrovani potrošačkim društvom i zaslepljeni stranim izraznima, izmišljenih u poslednjih 20 godina koji su svi do jednog "bla, bla truć".

    • Boki

      Kampanja je odlicna samo da se klincurija koja duva po parkicima i pije 2l piva na njih 3 batali zajebanciju, takodje i oni koji nece da rade na gradilistu zato sto inaju bezbe ruke, il oni koji misle klinci da nema nigde posla pa se dohvate prodaje opijata itd. Za to jeste, kao sto je i Car go dobar iz razloga sto dosta vise ljudi sad radi dodatni posao, e sad dal valja to zaposlenima, hmmm sve je to prezivljavanje...

    • Nisam pocela iz Meka

      Sve je to lepo, i slazem se da je radno iskustvo bitno, ali kada sam ja studirala (prva generacija Bolonje) nisam uopste imala slobodnog vremena za bilo kakav posao. Predavanja smo imali po ceo dan, iseckano. I kako ja sa takvim rasporedom da nadjem bilo kakav posao? I subotom smo imali predavanja. Ne znam kakva je sada situacija. Svakako, ne moze se generalizovati. Takodje, nije ok reci da fakultet nije bitan. Ako je necija porodica ulozila u skolovanje, a dete ne postize rezultate, tipa obnavlja godinu, u cemu je onda poenta? Da bude veciti student i maher u prevrtanju pljeskavica kao Sundjer Bob?

    • Bosko Jugovic

      ""takve sanse pruza i obična pekara i benzinska pumpa, nema tu velike razlike"". Taj ko na silu mora da se pravi da je veseo kada je tuzan i neraspolozen, kad se vrati kuci nema snage da ukljuci TV a kamoli da uci pravo, masinstvo, IT. MekDonalds prodaje rog za svecu. Jedan od aktera ima 32,33 godine i zeli da zavrsi pravosudni ispit nakon pravnog fakulteta. Svako od nas zna sta su medjuljudski odnosi i svi smo iskusili shikaniranje na poslu. MekDonalds tera zaposlene da se cerekaju kao budale. Ovo je jad i beda za Srbiju, ova kampanja. ERGO - svaki nuklearni fizicar ili molekularni biolog treba da otpocne iz benzinske pumpe ili pekare u trecoj smeni ako zeli da postane nuklearni fizicar ili molekularni biolog. Moguce je i """"ja sam taj i taj, kockam se svaki dan u kladionici, kad dobijem milion dinara diplomiracu svetsku knjizevnost"""

    • DJN

      Slažem se da je radno iskustvo bitno i iz perspektive nekoga ko je zapošljavao kandidate u internacionalnoj kompaniji rad bilo gde, praksa, volontiranje je uvek poželjno, pokazuje radne navike i želju za radom. E sad, želeo bih da pitam autorku teksta, da li je obrazovanje u Srbiji koncipirano tako da može da se studira i radi, na mom fakultetu je bilo nemoguće. Kaže se u tekstu bolje raditi nego završiti u roku. U tom slučaju gubi se mesto u domu, sripendija, status redovnog studenta, pada se na samofinansiranje, pa preračunajte koliko to košta i da li od rada na ovakvim poslovima to može da se nadoknadi i u kakvoj su onda situaciji roditelji?

    • Nada

      E pa ja sam bas probala da radim u Meku uz fakultet da skinem roditeljima teret i sve ovo su price za malu decu. Plate su mizerne a posao robovski i ocekuje se da se ponasate kao robot, sve odredjeno u minut. Kad dodjem kuci nisam imala snage da jedem, prvo buljim u zid pola sata a onda se stropostam u krevet. Kakvo crno ucenje, kakav fakultet. Kompanija koja je kroz godine naucila kako da od radnika uzme poslednji atom energije, sve da otme, ruke su mi bile naduvene i crvene, olovku nisam mogla da drzim. Kad sam dala otkaz nakon 3 godine progledala sam i zavrsila fakultet. I sad se ljute sto ljudi nisu blesavi i ne nasedaju na gluposti u kampanji pa ne mogu vise da nas veslaju. Nego vise niko nece da im radi, proculo se kakvi su pa okacili bilborde. Samo popricajte sa bilo kojim radnikom u Meku pa ce vam sve biti jasno.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE