Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li je ženama u biznisu teže nego muškarcima?

    Tekuća godina je proglašena godinom preduzetništva, a akcenat se ove godine nalazi upravo na ženskom preduzetništvu. Smatra se da je žensko preduzetništvo jedan od neiskorišćenih resursa privrednog razvoja, međutim potencijal je veliki, zaključak je panela koji je danas održan u UŠĆE Shopping Center-u.

     Put do karijere koju žene žele ponekad je možda teži nego mučkarcima. Upravo je cilj današnje debate bio kako da se motivišu žene, preduzetnice koje imaju priliku da ojačaju ovu granu.

    Odličan primer za uspešno poslovanje je firma „Daj Daj“ koja proizvodi pelene za bebe od bambusovog vlakna. Suvlasnica kompanije Sonja Dakić ispričala je kako je sasvim slučajno, zajedno sa kumom krenula u preduzetničke vode.

    –   Radila sam godinama u raznim firmama, na raznim pozicijama od sekretarice do grafičkog dizajnera,  što i jeste ono za šta sam se školovala. Ideja za pelene rođena je sa mojom ćerkom Zarom. Tada sam dobila od rođake paket platnenih pelena od bambusovog vlakna iz Engleske i oduševila se. Šest meseci kasnije kada ih je Zara prerasla pokušali smo da poručimo nove preko interneta, ali to je bilo prekomplikovano, a u Srbiji ih niko nije pravo – kaže Sonja Dakić koja je pre šest godina odlučila da sa ušteđevinom pokrene sopstveni biznis.

    Koliko državne institucije pomažu razvoj ženskog preduzetništva, istakla je Natalija Radoja šef odseka za informaciono društvo iz Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija. Ona kaže da je ove godine doneta strategija za razvoj  industrije informacionih tehnologija.

    – U okviru strategije su predviđeni prioriteti koji se tiču razvoja uspešnih preduzeća, razvoja kadrova, kao i podsticanje IT razvoja u poslovanju. Obuka i dokvalifikacija žena posebno u oblasti IT programa je fokus Ministarstva trgovine turizma i telekomunikacija – kaže Radoja.

    U godini preduzetništva, Razvojna agencija je dala podršku ženskom preduzetništvu kroz dva programa.

    – Startap za žensko preduzetništvo, za sve koje žene da postanu preduzetnice sa 100 miliona dinara i program za razvoj postojećih preduzeća sa 70 miliona dinara, u okviru kog je 15 miliona opredeljeno samo za žensko preduzetništvo – kaže Maja Pejčić iz Razvojne agencije Srbije.

    Zoja Kukić iz organizacije “Startit” koja pomaže razvoj IT zajednice u Srbiji smatra da je cilj da se osnaži žensko predužetništvo, i da za 10 godina ne govorimo o ženskom i muškom preduzetništvu, već da oba budu podjedanko zastupljena.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE